VeeDub Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Trur jeg.... Sitter nå på Sørlandet og på veien ned har jeg merket en konstant dur/uling som virker som har blitt høyere for hver mil jeg har kjørt. Det starter vel på en 30km+ og følger farten. Rullet ned en bakke i fri, og ulyden øker med farten. I 100-110km/t er det som å sitte i ett dårlig jalla fly. Ett jævlig bråk! Syns egentlig ikke det blir svakere eller sterkere om jeg svinger høyre/venstre. Merker ingen risting i ratt eller andre ugjevnheter når jeg kjører. En 2005 Audi A3 som har rullet over 80.000km her nede og skulle såklart vært på service for 2000km siden siden. Aldri opplevd dårlig hjullager, så spør her om noen her veit om det er det jeg hører og om jeg burde få det fikset før jeg drar meg hjem. Pleier å ta slike ting på verksted i Sverige for å spare noen kroner Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Hørtes unektelig ut som et hjullager ja.. Hvor på Sørlandet er du? Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Du kan jo kjøre et godt stykke og så kjenne på felgen/navet om det utvikler mye varme. Skjærer det seg helt kan du risikere at indre lagerskål ødelegger spindelen. Det er kanskje ikke så billig. I tillegg til at du ødelegger ferieturen. Kan du ikke ta ei ferje over til Sverige. Det kan jo bli et hyggelig avbrekk i den planlagte ruta. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Det samme skjedde med meg i Serbia (av alle land) på vei til Tyrkia. Felgen var veldig varm når jeg tok på den. Jeg byttet lageret med en gang på et lokalt verksted. Anbefaler deg å gjøre det samme hvis felgen din er varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg