Gå til innhold

Kompressor til sandblåsing o.l?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har noen noe å anbefale her? Hvor stor må jeg ha? holder det med 3hk og 50ltr tank?

 

Regner med det er den som trenger mest luft av det jeg kommer til å drive med, noe lakking, muttertrekker, litt sandblåsing etc. Det er ikke store områdene som skal blåses, skjermbuer o andre rustområder, så jeg trenger vel ikke en sånn svær kompressorhenger..

 

får jeg noe for rundt 2000.-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok belage deg på å ta mye pauser om du skal sandblåse med en 3 hester. Spørs jo hvor mye du tenker på å sandblåse. Slipemaskiner krever også veldig mye luft om du har planer om å bruke det. Gå for så stor kompressor som du har råd til. det som er litt viktig å se på er kompressorens avgitte luftmengde. si du finner en kompressor som avgir 330 liter i minuttet kan du bruke et verktøy som krever 330 kontinuerlig uten å ta pauser for å vente på at trykket skal bygge seg opp.

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener en 3hk greier noe sånt som 350ltr\min, hværtfall de jeg har tittet på. Det blir bare sandblåsing av noe lakkrust noe på skjermbuer etc slik at det burde gå bra med noen pauser. Hadde det vært et helt kaross hadde jeg vel leid en tilhenger kompressor som går på diesel;) svære greier. Rrrramirrrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener en 3hk greier noe sånt som 350ltr\min, hværtfall de jeg har tittet på. Det blir bare sandblåsing av noe lakkrust noe på skjermbuer etc slik at det burde gå bra med noen pauser. Hadde det vært et helt kaross hadde jeg vel leid en tilhenger kompressor som går på diesel;) svære greier. Rrrramirrrent.

 

Tviler sterkt at det er fritt avgitt luft. komressoren klarer sikkert å produsere 350 l/m, men fritt avgitt ligger sikkert nede på 250 l/m. Når det gjelder sandblåsing så har man nok trykk eller så har man nok ikke trykk. Nesten er ikke nok til å få opp hastigheten på sanden. Tror ikke man kan forvente at sandblåser fungerer med noe mindre en 8 HK. Da snakker jeg ikke om punktblåser som ikke er akkurat å regne som sandblåser

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sandblåser med en 4hk, som avgir 328l/min sku jeg mene. 100l tank.. Jeg blåser nå mest smådeler, men har også blåst en del større ting. Det fungerer. Må klart ta no pauser når trykket dabber ta, men man trenger ikke non 8hester for å blåse no buer.

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår