cigaro Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Som trådtittel sier, så vurderer jeg innkjøp av en 1985 Audi 100 2.2 Quattro. Noen headsup på hva jeg bør se etter angående rust og lignende? Karroseriet er galvanisert, så det er jo en fordel, men er det div svakheter som kan sees godt uten at bil blir løftet opp på bukk? Har selv hatt en audi 90 i et par år, og den har vært problemfri og rustfri, men det var en 1991 mod. Er det noen andre svakheter på 100 1985 mod? Begynner jo å bli en gammel bil.. Hvordan holder bilen seg i pris? På forhånd, Takk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terion Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 All models: * Check for leaks from the power steering pump and steering rack. * Check the condition of plastic radiator tanks 5 cylinder models only: * Start the engine and let it run for a minute. Switch off and count how many times can you depress the brake pedal before you lose the power assist. Less than 10 times means bad bomb. * Check the oil cooler lines for leaks and corrosion. Note: Early models doesn't have oil cooler * Listen for excessive noise at the rear of the car (fuel pump) Note: Does not apply to WH engine * While the engine is cold, listen and look for exhaust manifold leaks Turbocharged models only: * Check operation of the after-run coolant pump * Check the turbocharger oil lines for leaks and corrosion * During test drive, check if the engine reaches maximum boost (1.3-1.4 on the display) Quattro models only: * Check the operation of differential locks Automatic transmission models only: * Check for leaks from between the gearbox and differential and from the round cover on RH side of the gearbox * Check differential oil level (requires visit to a mechanic) Siter Audi V8 3.6 '89 Audi 200tq 10v '88 Audi 80 '73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet August 17, 2010 Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Som trådtittel sier, så vurderer jeg innkjøp av en 1985 Audi 100 2.2 Quattro. Noen headsup på hva jeg bør se etter angående rust og lignende? Karroseriet er galvanisert, så det er jo en fordel, men er det div svakheter som kan sees godt uten at bil blir løftet opp på bukk? Har selv hatt en audi 90 i et par år, og den har vært problemfri og rustfri, men det var en 1991 mod. Er det noen andre svakheter på 100 1985 mod? Begynner jo å bli en gammel bil.. Hvordan holder bilen seg i pris? På forhånd, Takk! :) se etter rust under bakskjermer :titties: Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet August 18, 2010 Rapporter Share Skrevet August 18, 2010 Har akkurat hentet meg en slik 87 mod. Dørhåndtakene på disse bilene er elendige. Var rust rundt bakvindu av alle ting og litt på kanalene. Vet ikke om dette er standard rust eller bare tilfeldig. Ellers må du bare ta en kjøretur å høre etter lyder og kjenne hvordan bilen er å kjøre. Min er en drøm å kjøre, sitter knall bra på veien og meget tight på styring og girskift. Synes det er like god kjørekomfort i denne kontra helt ny audi. Ganske dyre slite deler til disse bilene. Beste du kan gjøre er jo å få tatt en naf test på bilen før du kjøper den. Da går de over å sjekker alt på bilen. Vis du ikke får gjort dette, kom deg værtfall under bilen å inspiser alt av drivverk/understell og motor for slark og lekkasjer. Diffsperrene vet jeg ikke om man kan teste på noen annen måte en på vinterføre. Kanon gode biler dette:D Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.