btl Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Hei. Jeg har en XR4x4, men tror det er temmelig likt som cosworth når det gjelder hjullager venstreside forran. Noen som har byttet dette før og kan gi meg litt tips? Hva trenger man av verktøy, bortsett fra "Standard utstyr" (pipesett, skrutrekkere, hammer, fastnøkler) Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Hydraulisk-presse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Ja uten den kan du glemme d!!! Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Har jeg sjans med en skrutvinne? Sånn sak som sitter fast på en benk? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Neppe. Skal nok mer til enn en ussel skrutvinne! Det skal litt mere til en som så. Kompis bytte lageret på en Saab, og den pressa der bøyde seg når han skulle presse ut lageret!! Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by Prikken Neppe. Skal nok mer til enn en ussel skrutvinne! Det skal litt mere til en som så. Kompis bytte lageret på en Saab, og den pressa der bøyde seg når han skulle presse ut lageret!! Betyr ikke at det er like vanskelig. En kamerat av meg byttet hjullager på en sierra med en treplanke og hammer, den er like god. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Byttet hjullager på min gamle bil, en Toyota men dog. Prøvde med diverse ting som f.eks Presse (type liten) skjærebrenner.....men nei! Til slutt tok vi vinkelsliperen og kappa lageret i 2!!! Nå vet ikke jeg hvordan "mekke" kunnskapene til btl er, men skal innrømme at det var sterkt gjort av kameraten din! Lykke til btl. Mvh Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Sterkt ? Var gjort på 5 min. Bytta da hjullager også på audi'n min, da brukte jeg presse, var ikke noe spesielt sterk presse heller.. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 5 min?? jaja bra d er noen som kan d! Du får hjelpe btl så er jo d fort gjort!!!:) Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by Prikken 5 min?? jaja bra d er noen som kan d! Du får hjelpe btl så er jo d fort gjort!!!:) Han som eier sierran er jo 31 år gammal og har kjørt rally / skrudd på rallybiler i 10 år... hehe. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 btl???? Da skjønner jeg ikke hvorfor han spør her, burde jo være en enkel sak for han!:) Mvh Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Februar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Jeg er 21år og prikken; jeg tror du blander meg sammen med en annen. Jeg hadde bilen på EUkontroll idag og jeg har litt å gjøre fremover feillisten: 1.1.9 Slitasje på skive. Venstre og høyre forran (2) 1.1.10 Bremserør svekket pga rustangrep: bakre del og venstre midte del (2) Løs mangelfull klamring: venstre del foran og venstre midtdel (2) 2.1 Kryss på rattaksel / Opplagring slitt (2) 3.2 Selvparkering defekt (2) 4.2 Nærlys - matt /vann i reflaktor: Venstre side og høyre side (2) 4.3 Parkeringslys virker ikke: Høyre side (1) 4.5 Retningslys - Feil funksjon: Høyre bak (2) 4.9 Skiltlys - Virker ikke: Høyre side (2) 5.2 Slitt bærekule: Fremre venstre nedre ytre (2) 5.3 Brudd i fjær: Høyre forran (2) 5.8 Defekt hjullager: venstre forran (2) 6.2 Farlig rust i skjermer: Høyre bak (2) Farlig rust i dører: Venstre forran og høyre forran (2) 6.10 Drivstoffledning dårlig festet: Midtre del (2) Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Detta fixer du vel i lunsjpausen. For en smørbrødliste. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Februar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Jeg skal starte med å bytte hjullageret så bilen blir kjørbar. Også må jeg undersøke litt kostnader, for å se om det er lønnsomt å få den gjennom EU-kontrollen. Det neste jeg kommer til å bytte er bærekula og krysset i rattet. Så er det den hjulbuen og dørene. Hvor mye koster det å bytte en hjulbue? Når det er fiksa, er det bare småting igjen. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Krysset i rattet ? Bytte hjulbue er hva du gjør det til selv. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg