Gå til innhold

Drunken_M's A4 Big Turbo Avant Prosjekt

Ranger emnet


Drunken_M

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ååh, de er jo kanon, da eg har gjort mye de samme:

-Garrett GT2860

- T25\28 manifoil

-380cc dyser (noe mindre en dine men levera nokk t og ha 1,5bar ladetrykk :) )

-3" downpipe med 2,5" resten bak over

-MEN org clutsh.. må byttest snart :P

 

så no lurer eg sterkt på om eg sku tatt turen innom rulla t Polly motor og se ka eg får ut på mine 4 hjul :)

 

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen din rekker nok endel lengre enn turboen min, så er du heldig klarer du 300hjul hester, men da må du bytte clutch og råder, å mulig dyser for å holde med til nok trykk. Men GT28RS turboen er kjempebra turbo til disse motorene, men om man tømmer turboen er rådene i fare. Og turboen du bruker er jo mye dyrere enn den jeg har og kan ikke overhales da. Bytt clutch og skru trykke så langt du kan og kjør rulla hardt :) Hvor holder polly til hen?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, clutshen må nokk byttes fort løpende etter snø`n er vekke :P dyser har eg stekt vurdert men da må eg ha ny chip eller mappe den om :) å ang råder så tør eg egentli ikkje dra ut noe mere effekt før de er bytta, og det blir ikkje gjort helt enda :) polly holder til i bergen :)

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er å bruk dysene du har og mappen. Kjøp en clutch som tåler alt det en 28RS kan gi pluss litt til. Evt om du skal dra ut alt av den senere:) Så kan du bruke map og dysene frem til du har penger å føler for å hente ut mer ;)

Endret av Drunken_M

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp va egentlig det som va tanken da :) og kjøpe en halv heftig clutsh når eg får peng :) og kjøre med det som det er en stund til, kansje se til sommeren da det er litt varmere og kjekkere og stå i garasjen hele dagene :D

 

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å dra ut mere føre til sommern uansett, vinter så slipper det like lett uansett ;) Og hvis du "holder" ut med de dysene du har og trykket du kjører med en stund så tror jeg det er like greit. For da når du først blir lei kan du oppgradere dyser og stille trykket og mappe. Så får du "ny" motor og mere morro igjen :)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikkje laget noen tråd enda :) da eg ikkje gidder før eg ska gjøre noe mere med den :) men har slengt ut noen bilder i den tråden om brukerene sine audi B5 her :) bildene ligger på siste siden :)

 

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har jo gjort litt i det siste, men driver med motorbytte i skodaen da tdi motoren røyk for et par uker siden, så blir å fikse denne først så sette A4'n sammen. Har fått alle deler jeg trenger nå, så alt som står igjen er å montere bare :)

Et par bilder av status nå

DSC_0069.jpg

Toppen er borte, glemte bilde før jeg la noe over blokka

DSC_0070.jpg

Toppen, bare venter på å komme tilbake

DSC_0071.jpg

Stempler og råder, rådene skal skiftes å monteres med org stempler :)

 

Håper på en oppdatering igjen snart

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått gjort litt mere etter en god del skruing på bruksbilen. Deilig å skru på go bilen igjen.

DSC_0001.jpg

Litt forskjell på orginal og H profil rådene :)

 

DSC_0008-1.jpg

Alle råder skiftet

 

DSC_0002.jpg

Montert grenrøret å testmonterte turboen på toppen, skal teste ut intern wastegate på denne turboen så derfor er den montert.

 

DSC_0004-1.jpg

DSC_0005-1.jpg

DSC_0007-1.jpg

DSC_0006-1.jpg

DSC_0011.jpg

Også fått slipt litt med stålbørste rondell på innsuget, så det ikke ser så forbanna møkkete ut lengre :)

 

DSC_0012.jpg

Endelig stempler og råder på plass, litt teit bilde kanskje da jeg ikke hadde bilde av tom blokk men.

DSC_0013.jpg

DSC_0014.jpg

Bevis på at det er H profil råder i blokka nå!

 

Skal prøve å få toppen og alt på plass litt raskere en det har gått i det siste, bilen bør være kjørbar tidlig april egentlig, gleder meg veldig :)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se noen her inne som bygger motor! Bra arbeid ser det ut som ;-)

 

Har lyst å gjøre noen småting med motoren min også for å få presset ut det lille ekstra. Det virker som at du har litt peiling, så jeg lurer på om du har en oppskrift for oss som har 1.8T med chip og fortsatt synes dette ble litt for lite futt. Hvordan vil chippen jeg har tåle en større turbo når den er beregna på en orginal-turbo f.eks? Bruker du dump eller resik? Hva bruker du for å justere trykket på turboen du nå kjører med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår