Gå til innhold

Drunken_M's A4 Big Turbo Avant Prosjekt

Ranger emnet


Drunken_M

Anbefalte innlegg

Heisann! Etter å ha vraket min gamle A4, så fant jeg ut at jeg skulle bytte ut S2'n min med en annen A4.

Klarte å finne en A4 som passet meg bra, med greit med utstyr og riktig motor. Den har gått langt med gått over og er i god orden, og nå går den langt bedre enn den noen gang var ment til.

 

Bilen:

1997 A4 1.8 Turbo Quattro

Sort skinninnteriør

Kjørecomputer

Klimaanlegg

Cruisecontrol

Vertini sicilian 9x18

Bilstein dempere, med H&R fjører

 

Gammel Motor:

AEB orginal bunndel og topp.

Turbonetics T3 Super 60 Turbo med stage 2 eksoshjul

Emusa T3 manifold

Emusa 38mm Wastegate

Autobahn 88 FMIC kit

630cc simens deca dyser

Justerbar BTR 3-5bar

Chris Tapp 630cc Ecu 93oct og Race gas

90mm Ford Lightning MAF

Spec Stage 3 S4/RS upgrade clutch/svinghjul.

 

Nytt Motoroppsett:

AEB orginal Topp

H-Profil Råder

HX 35, eller GT35 Turbo.

Ebay Grenrør, så tigget ett selv

Emusa 38mm Wastegate

Ebay 2,5" intercooler

630cc dyser

Justerbar BTR 3-5bar

Megasquirt II V3.0

4 bar map sensor

Spec Stage 3 S4/RS upgrade clutch/svinghjul

 

Stereo:

Sony MP3 spiller

MTX GTO frontsett

 

Info her blir oppdatert da jeg ikke husker alt i hodet.

 

Da jeg hentet den så den omtrent slik ut, på bildene har jeg allerede montert subbkasse og nye baklykter.

 

P2140070.jpg

P2140072.jpg

P2140073.jpg

P2140068.jpg

P2140064.jpg

 

Så etter noen måneder ble det påske, og på tide med sommerfelger, da fikk jeg hentet meg Vertini felgene, så så den slik ut. Veldig høy foreløpig.

 

P4110086.jpg

P4110090.jpg

P4110092.jpg

 

Så ble det laget 3" eksos fra turbo og ut, vet de 90 graderene er helt jævlig, de skal byttes ut straks. Aldri sveisa eksos og hadde bare pinnesveis i garasjen. Men for 1500kr og en dags arbeid syntes jeg det ble greit, mye skal gjøres om her etterhvert.

 

DSC00045.jpg

 

Så ville jeg prøve å sote orginallyktene, og jeg fikk tak i senkefjører, endelig litt mere riktig høyde.

 

IMAG0024.jpg

IMAG0029.jpg

IMAG0026.jpg

 

Så fikk jeg endelig carbon podden til luftekanalen for 3x51mm målere. Her ble det Turbo, AFR, og Oljetrykk montert.

 

15062010088.jpg

15062010089.jpg

15062010090.jpg

15062010092.jpg

15062010091.jpg

 

Så merket jeg at den orginale turboen bare ble dårligere og dårligere. Jeg hadde litt deler til oppgradering liggende, så da ble det turbobytte i ferien min.

 

P7040108.jpg

Orginal K03 200hk vs T3 Super 60 320hk vs T3/T4 450/500hk

 

P7040109.jpg

P7040110.jpg

P7050112.jpg

P7050113.jpg

P7050115.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0019.jpg

 

Dette er så langt jeg har kommet foreløpig, planer fremover er å få bilen 100% teknisk igjen. Siden dette ikke lengre er bruksbilen så blir det skruing nå å da, men ikke noe hasteskruing. Trenger vel ikke gjøre så mye med den fremover.

 

Da har jeg oppdatert tråden litt siden jeg valgte å beholde bilen i studietiden min.

Solgte mitt Super 60 oppsett for snart et år siden, og så solgte jeg den større Turbonetics turboen min nå forrige uke.

Så denne gangen blir det sprut, begynner med Megasquirt å ser om det holder, det bør jo funke greit.

Siden jeg har kjøpt TIG apparat blir det å utvikle litt deler som grenrør, downpipe, intercooler rør i ALU og diverse deler selv.

Men grenrør starter jeg med ett ebay grenrør for å bare få på turbo så raskt som mulig.

Endret av Drunken_M

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Chris tapp har laget chippen som er i hjernen og den er til 630cc dyser, og den hjernen holder helt opp til 500hk med dysene og lmm'n

Intercoolerrøra er fra settet til autobahn88, 2" holder fint foreløpig, når det evt blir mere effekt skal jeg bytte intercooler og rørgate. Bensinpumpa er orginal, den holder helt fint enda, men skal ha i større med tia, men den levere mere enn nok bensin nå;)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det,men er nok greit som du sier med en større etterhvert=) lyst på sånn pumpe selv jeg:respect Hvor fikk du tak i den holderen til ekstra instrumentene?? Fikk sykt lyst på en sånn. Slipper og ha alle i a stolpen.

Old Volvos Never Die, They Just Go Faster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay, vanskelig å finne til tider. Tror det er en kar som lager de selv å legger ut når han har noen eksemplarer eller noe slikt.

 

Jeg må nok bytte pumpa så fort jeg skal ha ut mere effekt for å være sikker, men 300hk funker den greit. Walbro 255l pumpe er ikke så dyrt uansett ;)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår