Taslesen Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Hei hei Er nå blitt en lykkelig eier av en Audi 80 :) Har planer om å få den til å gå "litt bedre" ;) Pratet med en kamerat om å muligens å slenge på en turbo, men han sa at kompresjonen var for høy på den motoren så det var lite vits. Har dere noen forslag? Eneste jeg kommer på som kan "freshe" opp motoren er: 1. Bytte luft filter 2. Frese toppen 3. Nytt eksosanlegg 4. Grovere kam 5. Nye innsprøytnings dyser Som sagt, kom gjerne med forslag. :) Siter 84 Opel Kadett E cc 92 Audi 80 2.3E 86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo) "And yes! I would like some Pie with that!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Turbo er mulig, men da kun med et meget lavt ladetrykk. Bedre å la være. Nytt luftfilter gir ingen effektøkning. Hva mener du med å frese toppen? Porting? Om du skal ha nytt eksosanlegg så husk at 2,25" anlegg (som er originalt) er det optimale for din motor. Setter du f.eks. på et 2,5" anlegg så vil du miste effekt. Større er ikke alltid bedre. Trimkammer finnes i et bredt utvalg. Til din motor kan jeg anbefale kam med mellom 268 og 272 graders durasjon, da med original topp. Noe høyere durasjon (og løft) med portet topp. (Min) erfaring er at 272' kam fra Velox gir meget god effektøkning i 2.3E. Les http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/217923-kammer-2-3e-aar.html#post2425268 Du har NG-motor, likt som AAR. Nye dyser er strengt tatt ikke nødvendig, men et skifte er ikke dumt om motoren gjerne har ruller 200' km. Husk å skifte holderene samtidig, har en tendens til å sprekke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.