Gå til innhold

sprut, hvilket og hva

Ranger emnet


Galskap2k

Anbefalte innlegg

har tenkt og kjøre datasprut på min m50b25 vanos.

 

har ikke original hjerne og ledninsnett, kun følere og givere som står på motor.

 

om jeg feks kjøper et MS herifra: http://www.diyautotune.com/

hva mer trenger jeg en kun ecu boksen.

 

og hvilke andre løsninger finnes det?

 

men i hovedsak, hvilke kompononter, følere osv trenger jeg for at alt skal fungere

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen motor er m50b25vanos?

 

Det du trenger i tillegg til ECU er kontakta til ECU og stikkere til kontakta, som sikkert følger med. ECU bruker de sensorer og givere som er på motor, så du trenger egentlig bare ledninger til oppkoblinga. Åsså må du ha ett par releer til bensinpumpe og tenningsoppkobling for øvrig.

 

Personlig ville jeg ha gått for et merkevaresprut i stedet for MS. Koster litt mer, men f.eks Autronic er et billig, bra og mye brukt sprut. Har selv koblet opp Emerald K3 på egen bil. Er bedre å legge litt penger i dette, slik at man får et resultat man blir fornøyd med.

 

Et godt merkevaresprut behandler dessuten signalene stabilt uten tilleggsmoduler, noe som gjør at blant annet EDIS modulen (som de aller fleste MS brukere må benytte ved fordelerløs tenning) ikke behøves. Noe som i sin tur forenkler oppkoblinga, og ting fungerer mer pålitelig.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en 24v bmw motor.

 

ms er billigst, men for å bli en av gutta så handler du motec, det er dyrt men bra. Er en grunn til at Per Gulbrandsen bruker det..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Autronic SM4 var dyrt og flott (nok) jeg da?! :wonder: MS2 og MS3 har jo innebygd tenning så man slipper EDIS og sånt :ford: skit.

 

Sånne kommentarer bør dukenukem vekk.. hehe...

 

Fikk tilbud på 5000 kr. for Autronic SM4 for en tid tilbake. Tror normal prisen er ca 6500 kr.

 

Personlig vil jeg anbefale Emerald K3. Hos en forhandler i Sverige koster dette sprutet 12000 kr. + ev. norsk moms. Men kjøpt direkte fra Emerald i England kommer prisen på 8000 kr. inkl. frakt og moms. "best value for money" i en Engelsk sammenligningstest av merkevaresprut.

 

En litt morsom historie.. Første gangen jeg kontaktet Dave Walker/Emerald kom jeg i skade for å omtale sprutet som "mega squirt". Svaret kom kjapt: "Now i`m a little confused. The Emerald K3 ecu has notting to do with mega squirt"! Etterfulgt av en vennligere tone og svar på div. dumme spørsmål..

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har hørt priser på 15-20K, men da har nok det vært inkl mapping og/eller lambadada eller andre følere. Eller så har det sunket bra i pris siden dengang da. :)

 

Strengt tatt er det så mange sprut rundt om i verden at det er vondt å velge om man ikke bryr seg om lokal ekspertise.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår