locdog84 Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 Heisann. Har nå brukt denne siden http://www.audiworld.com/tech/int6.shtml til og finne hva som feiler A/C'en, og har fått denne feilkoden: 22.1 - A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open, *22.1 (see below) Og når jeg ser nedom, står det 22.1 - Compressor remains off until switch closes. Så det jeg lurer på er egentlig hvor denne og hvilken bryter dette er snakk om? Takker :) Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 det er en høytrykksbryter.. antakelig må denne feilen bare nullstilles før det virker igjen. men grunnen til feilen er veldig enkel. enten har du nylig hatt service på ac'n og den er overfylt. eller så starter ikke vifta på kondensatoren når kompressoren starter. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 (endret) Har hatt bilen på verksted Pga av dette flere ganger forresten. Dette skulle vært fiksa på garantien, men det har aldri skjedd for det virker som dem ikke får det til. Det som blir sagt på verkstedet er at dem bare driver og fyller på gass, og dem har skiftet noen deler pga lekkasje. AC'en virker da kun et par dager etter jeg får igjenn bilen, og da slutter den og virke, hører at kompressoren ikke går. Har egentlig ikke rotet noe borti dette her siden det er en garantisak, men begynner nå og bli ganske frustrert siden dem ikke får til dette her. Nå får jeg vel ikke bilen på verksted igjenn før i slutten av August for dem skulle visst ha ferie, så tenkte da derfor bare og spørre her på forumet, hehe. Du sier at det kan være for mye gass på AC? Tidligere har de fyllt på gass, så er muligens ikke det som er feilen. Og vil forresten kompressor slutte og gå, hvis det er tomt for gass? Begge rør som er til AC fremme i motorrommet har og lik temperatur(ingen er kjølige). Det er bare de par første dagene ene er kaldt og det andre varmt. Endret Juli 20, 2010 av locdog84 Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 hvis den slår ut på high pressure switch, betyr det overfylling eller at kondensatorvifta ikke går. er det low pressure switch derimot er det lite væske. det vil også føre til hyppigere og hyppigere start/stopp på kompressoren. hvis bilen holder i to dager før den er tom, vil jeg si verkstedet gjør en dårlig jobb om de ikke finner lekasjen. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Hehe, Nok et eksempel på det jeg har erfart: De fleste verkstedene i Norge mangler kompetanse på AC systemet. Det enesete de kan gjøre er å fylle gass og ingenting annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 words.. hadde en morsom en her om dagen.. det var en med en sharan som hadde hatt bilen sin på vianor. de konstaterte lekasje ett sted, men kunne ikke si hvor. ok, så reiste vedkommende på møller på gjøvik, og får beskjed om at det er kompressoren som var gåen.. 8000 kr.. nemlig, så denne karen kjøper kompressoren direkte fra fabrikk, ferdig levert i norge for 2000(!!!) kr.. han skifter denne og filteret som også var med i prisen, og kommer så til meg, hvor jeg konstaterer lekasje på væskerøret inn i kupeen..... kjempehull..... Hva hadde møller sagt til sitt forsvar? byttet kompressor, og så byttet røret uten å si noe? Jeg gikk to år på skole, og to års læretid for å bli kuldeteknikker... hvordan i alle dager skal de kunne drive med noe de ikke skjønner.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 words.. hadde en morsom en her om dagen.. det var en med en sharan som hadde hatt bilen sin på vianor. de konstaterte lekasje ett sted, men kunne ikke si hvor. ok, så reiste vedkommende på møller på gjøvik, og får beskjed om at det er kompressoren som var gåen.. 8000 kr.. nemlig, så denne karen kjøper kompressoren direkte fra fabrikk, ferdig levert i norge for 2000(!!!) kr.. han skifter denne og filteret som også var med i prisen, og kommer så til meg, hvor jeg konstaterer lekasje på væskerøret inn i kupeen..... kjempehull..... Hva hadde møller sagt til sitt forsvar? byttet kompressor, og så byttet røret uten å si noe? Jeg gikk to år på skole, og to års læretid for å bli kuldeteknikker... hvordan i alle dager skal de kunne drive med noe de ikke skjønner.. Stemmer! Problemet er at de med kompetanse på kuldeteknikk havner alle andre plasser enn på et bilverksted :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 virker utetemp måleren?? Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 virker utetemp måleren?? Den funker ja. Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 hvis den slår ut på high pressure switch, betyr det overfylling eller at kondensatorvifta ikke går. er det low pressure switch derimot er det lite væske. det vil også føre til hyppigere og hyppigere start/stopp på kompressoren. hvis bilen holder i to dager før den er tom, vil jeg si verkstedet gjør en dårlig jobb om de ikke finner lekasjen. Synest det er rart og det er overfylling når det funker i et par dager. Hadde det være det, skulle det vel ikke fungert i det hele tatt? Jeg synest det virker som der er lekkasje en eller annen plass og (siden det funker i et par dager), men da er det jo vel rart at jeg skal få den feilmeldingen vis det er tomt for gass? Og kondensatorvifta, er det den store på høyre side av bilen, tett ved radiator vifta? Den er vel litt mindre enn radiatorvifta. Eller er der enda flere vifter? hehe. Som dere muligens skjønner har jeg ikke så mye peiling på AC :) Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 jeg vil tro at det er den elektriske vifta du har ved siden av radiatoren ja. kondensatoren ser ut som en tynn radiator. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.