Go-carter Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Hei, Har en V8 som nå har begynt å ryke mer og mer lyseblått ved tomgang, dette forsvinner ved normal kjøring og pådrag. I tillegg er 5 av pluggene sotet, men har ikke helt avklart om dette er pga. den mekaniske injectionen, eller røyken. Har tatt kompresjonstest, og alle sylinderne ligger innenfor 140-120. Forstår at dette er litt lavt, men likevel OK? Kort og godt - bør motoren overhales? Takker for svar :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 1. sjekk om det er mye gjennomslag i motoren. 2.pump inn litt olje i tennplugg hullene med gammeldags smøreoljekanne 3 ny komptest.. øker verdiene mye nå er det fordi oljen tetter de slitne stempelringene. (bunndelen er føkka.)(div dårlige sylindre vil nå avsløre seg. er bunndelen bra kan du jo f.eks sette på nyovernmålade alutopper. med nye ventiltettninger etc. er det ikke håp får du alltids solgt skiten til noen som vil marinisere den (mont i båt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Gjennomslag? Har hørt at blårøyk ved tomgang visstnok skal være ventiltetninger? Skal prøve å måle komp med oljedæsj. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Blårøyk etter litt motorbrems, for så å gi gass er "alltid ventiltetninger, på tomgang kan det og være det, ettersom det er mye vakuum i inntaket, men da burde den ryke på den velkjente testen også. Finn deg en voksen bakke, lavt gir, masse fart og høyt turtall på motorbrems nedover, spyr det blårøk da er det stor sjans for ventiltetninger. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Takker for tips, skal bare få bytta starteren så skal jeg teste det. Har slitt med at noen av sylinderne har gått EKSTREMT fett/ikke i det heletatt, så olja er nok en tynnblanding av bensin og olje akkurat nå... De på Porscheforumet mente jeg kunne redde meg bare ved å bytte olje, så skal ta det steget først, så ser vi hva som skjer :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.