SteSam Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 Hei! Trenger litt hjelp, jeg... Føler meg litt dum, men... En 1973 Mercedes 230 skrevet 230.6/8 Hva menes med .6/8? 230 vet jeg sånn noenlunde hva betyr :-) Noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 /8 er den folkelige betegnelsen på en hel del (alle?) Mercedeser som er produsert mellom 1968 og 1965. Vet i alle fall at w114 og w115 blir betegnet slik. Såvidt jeg vet stammer navnet fra den gang bilen ble laget og /8 (uttales strek åtte) var betegnelsen på prosjektet som skulle være ferdig høsten 1968. Navnet ble stående som en folkelig (etterhvert også offisiell?) betegnelse på bilene og de blir omtalt som det den dag i dag. 230.6 er jeg ikke sikker på hva betyr, men kan tenke meg at det betyr at bilen har en 2.3 liters 6-sylindret motor. Andre vet kanskje mer enn meg? mvh movikong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteSam Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Tusen takk! Det med .6 gjettet jeg også :-) men godt å få forklaring på strek 8 :-) takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg