Klokka Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Jeg har en 460 som "lugger" i alle gir. Det rykker og napper ved lett gasspåtrykk, f.eks når jeg holder jevn fart i 90-100 km/t. Hvis jeg slipper gassen og trykker inn igjen kan det gi seg, men kommer etterhvert tilbake igjen. Jeg har fyllt på med "injection cleaner" i bensintanken, og har da fått god bedring, men problemet blir ikke helt borte. Når det blei mindre bensin på tanken virket det som luggingen ble verre igjen. Det hender og at det er ustabilt på tomgang ved oppstart, og om jeg ikke ruser motoren chokes den. Det er ikke noe særlig å kjøre med kengurubensin, så hva må gjøres for å kjøre jevnt igjen, og evnt. hva kan det koste? Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 Jeg kjøpte "complete system cleaner", også fra STS, som skal bedre hele systemet, og det hjalp en del, men det virker som problemet ikke blir helt borte. Kan dette bli en dyr rep? Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Det ble som sagt noe bedre da jeg hadde i rensefluiden, men etterhvert som det ble mindre bensin på tanken, ble problemet værre igjen. Nå går den ujavnt selv med full tank. På tomgang står den nå og ruser.. Noen tips? Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Når var det sist du skifta tennplugger og luftfilter? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Veit ikke når det sist ble bytta, jeg kjøpte bilen for tre uker siden.. Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Nå hadde jeg god fart på motorveien, og da fikk jeg varsellys for avgasskontroll. Det lyste til jeg stoppa bilen, og lyser ikke lenger nå. Kan det være noe galt med katalysatoren? Eller kanskje noe så greit som å justere ventiler? Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osztek Skrevet November 22, 2010 Rapporter Share Skrevet November 22, 2010 Hei Har du finni noen god løsning på dette? Sliter med noe av det samme på min Volvo 460. Når det er kaldt går den ganske ujevnt på tomgang og før motoren har blitt varm lugger den veldig på alle gir. Dvs. gasspedalen tar liksom ikke ordentlig. For å unngå dette må jeg kjøre lenger på hvert gir enn vanlig før jeg girer opp. Ved start må jeg ruse litt før jeg slipper kløtsjen så den ikke skal kvele seg. Når jeg har kjørt en stund og motoren er blitt varm gir problemene seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg