Gå til innhold

Girgasse simring - org. eller biltema?

Ranger emnet


-jacobsen-

Anbefalte innlegg

Ja, simmeringen bak på veiva pleier å gå etter en 250++ tusen på rødblokkene. Er det lekkasje mellom motor og gir er det eneten den, bunnpannepakningen eller lekkasje fra fordeler/toppdeksel. Sjekk disse først.

 

Girkassen lekker ikke mellom motor og gir, og gjør den det så er trolig lagrene i kassa kast, og du kan like gjerne kjøpe ny. Du ser/lukter lett forskjell på motor og gir olje.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte simringer på den lokale proffsjappa da jeg måtte ha en tomme-dim til ODen. Fikk etter oppakking av kassa sluring på clutchen etter en time på tellern. For å eliminere motoren (som også var pakket opp igjen) knøt jeg opp motoren i et kosteskaft og startet den. Tørt og fint, samme med girkassa. Så jeg konkluderte med at selvgjort er velgjort. Mao altfor mye fett på splinsen der lamellen glir frem og tilbake. :(

 

PS! Motoren fikk biltema simringer og pakninger. Har hatt et par sånne sett hvor bunnpannepakning er buet som et seil med rev i og litt ekkel å montere, spesielt med pakningslim på. Men motoren har ikke lekket en dråpe på to år. Skallebank i bordet.

 

M46ODen fikk egenskjærte pakninger og de nevnte simringer da jeg ikke hadde tid til å vente på et sett fra IPD. ODen er ikke metrisk og det røde biltemasettet har ikke mange av de virkelig tynne o-ringene som behøves.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår