Atliss Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Har ein 250 DT som automat kassa begynner å bli dårleg på. Så har ein 300 D delebil med 5 trins manuell på. Tenkte på å bygge om 250`n til manuell. Noen som har gjort dette før? mye arbeid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Jeg har vært med på å delvis ombygge en 2.5-16 fra auto til manuell, men den er auto igjen nå. Det jeg mener man trenger er: Kasse med clutchpumpe, pedalsett med clutchpumpe og rør, spakstell med stag, elektrisk til manuell, passende mellomaksel(tror neppe den fra 300D kan brukes da motor står lenegr bak på de med sekser), samt det er forskjellig bakakselutveksling på biler med 4 og 5 gir, da kan det være speedometer trengs også. Jeg ville heller beholdt automaten, og heller overhalt eller skiftet, men man må kanskje ta til takke med ei kasse fra vanlig 250 eller 300D... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg