Gå til innhold

4A-GE vs GZE vs 3S-GE vs GTE til driftingbruk

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Lurer på... Jeg skal bruke en KE20 Corolla på 790kg(900kg ferdig?)

 

Jeg har blinket meg ut 4A-GE-20V, men har registrert at noen av gutta her med AE86 har bestilt seg 3S-GTE.

 

Jeg tror at 4A-GE blir litt spedt ut fra hva jeg har sett på rudskogen-videoene... GZE har jo masser av bånndrag, men botner i toppen(!). 4A-GE-20V er jeg redd blir turtallsmaskin som ikke "orker" i bånn... 3S-GE er jo greit nok, og GTE er sikkert det "rette". Synspunkter?

 

T50-kassa ser det ut som at ikke holder FOR lenge når det taes ut og BRUKES 200hk. W5x-kassene må man sage i tunnelen for å få plass til, det er jo "greit nok" å ofre. Men de veier jo en del mere... Synspunkter?

 

Ellers ser jeg at 2platers LSD ikke tåler veldig mye, og at man bør gå for en 4-6platers. Synspunkter?

Jeg har sett noen bruke 7,5-8" diff/LSD fra HiLux. Det bør vel holde?!Samt at HiLuxer er det en del av i Norge.

 

mvh

Trond Viggo c",)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qool liten KE20.

Go for it!

 

HiLux-akslene brukes til mye. Offroad & til drag bak en V8. Så de tåler masse. De har et litt seigere stål enn US-aksler.

Kan kanskje bli litt brei for lille KE20'n, men da er det vel bare å lage skjermbreddere..... :D

Utveksling da?

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8" HiLux vs 6,7" Corolla klokke

rearends.jpg

 

8" Toyota truck housing (left) next to the original 6.7" SR5 housing (note the thickness of the axle shafts). A Toyota 8" pickup truck rear end was chosen for three reasons: 1. I didn't want a Ford 9" because I am trying to keep this project all Toyota, 2. The Toyota 8" is very similar to a Ford 9" in strength and design and can easily handle the power the 3TGTE will be making, and 3. It is a popular rearend among the Toyota 4x4 crowd therefore many aftermarket parts (gears ratios, limited slips, etc) are available for it.

 

Since I am using 79 Supra rear discs, I got a complete 79 Supra rear axle housing so I can use the ends, bearings, and disc brake attachments. I took the Supra housing and the truck housing to Performance Fabrication in Redwood City. They used the truck center, the Supra ends and welded in stronger tubes. All built using the stock SR5 housing for measurements. The leaf spring perch and shock mounts were made using one square tube, and installed to double as a 1" lowering block. Panhard bar and sway bar mounts welded on.

*****

Nå aner ikke jeg sporvidden på en HiLux, men regner med at jeg kan bestille Levin/SR5 buer eller ta den helt og bestille disse:

TN_corolla7174fender-flaired.JPG

TN_corolla7174quarter.JPG

 

*siklepå*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår