Gå til innhold

Polardego: Prosjekt DGS3 - Golf GTi 16v

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Siden det er litt tidlig å dra på jobb enda, så får jeg legge ut en liten prosjekt-tråd om den nye banebilen... :)

 

FK Golfen var jo planlagt og brukes på bane, men jeg feiga ut pga lakk... Så noe måtte vi ha, og siden Transporteren hadde vært heller triste greier så ble det en våkenatt på diverse fora...

 

145344-1440402.jpg

 

I Västerås stod den eneste GTien med ABF vi fant i Sverige tilsalgs...

 

album_pic.php?pic_id=9516

 

96 modell i bra skikk med ikke alt for mange km (168000).

Var utstyrt med nye BBS felger og Goodyear F1 (regnværsdekk :p ), i tillegg til Ferrita sportseksos og kat.

 

Etter en sen natt var bilen i Norge. Og bilen havnet oppe på låven til ManiaCoupe og Hiawata...

 

025_G.sized.jpg

 

Prosjektet starter:

 

030_G.sized.jpg

 

...nnnnnnnnnnghhhh...

 

032_G.sized.jpg

 

Litt oppgradering av lamper skader ikke, fint og kunne gå å plukke i hyllene...

 

033_G.sized.jpg

 

034_G.sized.jpg

 

Drikkepause...

 

028_G.sized.jpg

 

Innredningen ryker ut...

 

026_G.sized.jpg

 

Nye baklamper...

 

027_G.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter noen sene kvelder, ca. 3 for å være nøyaktig var vi klar for første treff, VW Audi klubben sitt treff på Vålerbanen...

 

Da var halvbur montert...

 

IMG_2247.sized.jpg

 

...bøttestoler...

 

IMG_2249.sized.jpg

 

...og dekor på plass...

 

006_G.sized.jpg

 

Momo Thunder med Toyo R888 dekk må man ha...

 

005_G.sized.jpg

 

Og så var vi igang...

 

036_G.sized.jpg

 

GTi-en gikk overraskende bra, så bra at vi hadde problemer å få den på kamera-linsen... :biker

 

DSC_0009.jpg

 

Der var den ja...

 

DSC_0015.jpg

 

DSC_9994.jpg

 

Wiiiiii...

 

IMG_3118.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fungerte dritbra hele helgen, bortsett fra at Bremsene takket for seg etterkvart... (2 sett klosser gikk med)

 

205274-1936303.jpg

 

Så da måtte det litt oppgradering til foran i allefall... :)

 

Nye Black Diamond med Feredo-klosser ble handlet inn...

 

DSC00895.sized.jpg

 

...og montert.

 

DSC00896.sized.jpg

 

Vi filmet litt på Våler, men fant ut i etterkant at noe må ha vært feil med kameraet. Så dere får ha oss unnskyldt dårlig bilde og skurrelyd.

 

SL_6OvZtG3I

 

Så en litt oppsummering av hva som er gjort så langt... :boxing

 

- Orginal 96 Golf GTi 16v 150 HK

- Ferrita sportskat og eksos

- Halvbur

- OMP stoler og 4 punktsbelter

- Sabelt ratt

- Supersport justerbart senkesett

- Momo Thunder med 195/50-16 Toyo R888

- FK Powerlook frontlamper, sorte baklamper og blink/tåkelys

- Oppgraderte bremser til Black Diamond skiver og Ferodo klosser.

 

Videre planer:

 

- Nye felger, Speedline Corse (siden jeg selger dem, dagens reklame)Ligger på hylla

- SPAX RSX justerbart senkesett med 28 trinns justerbare gassdempere

- H/R antirollbar-kit. Ligger på hylla.

- Stabstag i motorrom.

- Chip

- Andre kammer

- En liten kosmetisk oppdatering.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var å kjørte på Trackday forrige helg, og bilen fungerer bra. Er ikke helt fornøyd med bremsene, er noe som gir etter så vi bytter til stålomspunnede bremseslanger og racing bremseveske for å se om det hjelper.

 

Skal få satt på H/R kittet, stag og SPAX RSX i løpet av denne måneden håper jeg.

 

Ingen bilder har vi fra kjøringa forrige søndag, noen som har?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Die Aller Vaerste's "how to": Idag, voksing av felger...

 

Som et ledd i forumopplæringen presenterer vi her en "how to" vokse felger.

 

DGS3 har pr. idag Momo Thunder felger, men siden jeg forhandler Speedline Corsefelger så synes jeg det er greit å ha ting fra mitt sortiment på bilen.

 

Selv om ikke en kjeft kommer til å se forskjell... :titties:

 

Vel, tilbake til "how to" voksing av felger...

 

Du trenger:

 

- Swisswax paintremover xxl-blue flush.

- Swisswax chocolate-polish foam flush thunder.

- Liten firkanta svamp hvit

- Rund vouge-pillow sponge black edition +

- Fiberklut type yellow dustbiter.

 

IMG_2374.sized.jpg

 

En som er villig til å ta oppdraget...

 

IMG_2375.sized.jpg

 

Først er det viktig å rengjøre felgen, dette gjør vi med Swisswax paintremover xxl-blue flush som skal påføres med liten firkanta svamp...

 

IMG_2378.sized.jpg

 

Det er viktig å riste flasken godt før man begynner å bruke innholdet...

 

IMG_2377.sized.jpg

 

Det er viktig at man ikke bare gjør rent på innsiden, nei innerbanene er minst like viktig for å ikke utvikle kast i felgene pga av ugjevn smuss.

 

IMG_2379.sized.jpg

 

Slik, første felgen er nå helt ren uten smuss av noe slag...

 

IMG_2381.sized.jpg

 

Neste steg er å påføre Swisswax chocolate-polish foam flush thunder for en blank og skinnende overflate, Swisswax chocolate-polish foam flush thunder kan også brukes til dessert og vi anbefaler spesielt vaniljesaus til dette.

 

IMG_2382.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å la voksen hvile i minst 10 minutter, ikke som John-Arne gjør her og lar den hvile i 20 sekunder... Så da er det å begynne forfra igjen...

 

IMG_2383.sized.jpg

 

SLIK SKAL DET GJØRES ! ! ! : rock :

 

IMG_2384.sized.jpg

 

Her ser dere forskjellen (eller kanskje ikke) på en felg som er vokset og en som ikke har fått begynt behandling... : klø :

 

IMG_2385.sized.jpg

 

En viktig faktor er tålmodighet for å oppnå ønsket resultat, her er det bare å ta en pause...

 

IMG_2387.sized.jpg

 

...eller sette inn ny mann på oppdraget...

 

IMG_2388.sized.jpg

 

Med ungdommelig ståpåvilje så ble siste finish lagt ned på felgene...

 

IMG_2394.sized.jpg

 

Mange timers slit dette men sluttresultatet er upåklagelig... : klø :

 

IMG_2398.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det ikke så lenge før det er nytt hovedtreff... (vi glær oss) Og denne gang har vi endret taktikk fra og begynne med bilen torsdag kveld før treffet til å starte uka før... :p

 

IMG_2507.jpg

 

John-Arne var tidlig oppe i ettermiddag og begynte med å bytte de stagene vi skulle oppgradere bilen med til Rudskogen, med på laget var også Torbjørn som stillte villig opp en tirsdags kveld.

 

Jeg kom etterkvart og stod for vaktmestertjenester og Supervisor... :p

 

IMG_2513.jpg

 

IMG_2512.jpg

 

Første stag under er på plass... :)

 

IMG_2510.jpg

 

Andre stag på plass...

 

IMG_2514.jpg

 

Før jeg kom opp på låven så hadde John-Arne og Torbjørn med hjelp av Terje N. fått på antirollbarkittet fra H/R noe som jeg forsto gikk veldig lekent og lett... :p

 

IMG_2525.jpg

 

Så var det gewinden sin tur...

 

IMG_2515.jpg

 

IMG_2517.jpg

 

Wiiiiiiiiiiiiiii... :spamspam:

 

IMG_2522.jpg

 

Tok kvelden 23.45 og da gjenstår det kun å skru fast og justere opp.

 

IMG_2524.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytte helvete for en jobb å bytte krengingshemmeren :eatme:

 

Brukte en time på å få driten av og heldigvis dukket Thorbjørn og Terje opp så da gikk lettere å få det på.

Ellers må jeg si det er meget bra kvalitet og tilpassning på H&R og Weichers delene.

 

Vil tro det hjelper å gå fra 19 til 25mm :thumb

 

Her er gårsdagens update... :)

 

Var og fikk lagt dekka på Speedline-felga, og sammenlignet med MOMO felgene som vi måtte space ut så var det her en finger imellom bremsecalipper og felg. Og det med samme størrelse og innpress..

 

Ser ut som om det er plass til 330mm bremser i disse felgene...

Slik ser det ut nå...

 

IMG_2531.jpg

 

På bil...

 

IMG_2544.jpg

 

Også siden så mange har klaget på filmkvaliteten...

 

IMG_2533.jpg

 

BLING ! ! ! luftinntak til bremsene... :D

 

IMG_2535.jpg

 

IMG_2541.jpg

 

Fjærbein er på plass foran...

 

IMG_2532.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det zthaget bak sin tur...

 

Alle var like overrasket over at det ikke var stabstag bak orginalt... :confused:

 

IMG_2546.jpg

 

Men som John-Arne har nevnt tidligere så er det bra passform på H/R sine stag... Men først måtte eksospotta taes bort for å komme til orntlig... :p

 

IMG_2548.jpg

 

Torbjørn kom også innom og hjalp til idag, dusjen kunne han spart seg etter trening siden han letta DGS3 for ytterligere kiloer av sand og grus... :ahahahhaha:

 

IMG_2549.jpg

 

Stabstaga festes med en klemme over bakakslingen...

 

IMG_2550.jpg

 

Ny idrettsgren...

 

IMG_2552.jpg

 

Slikleis...

 

IMG_2555.jpg

 

IMG_2553.jpg

 

Eksospotta på plass igjen...

 

IMG_2557.jpg

 

Så er det kalipperbytte bak og stålomspunnende (skrives det sånn?) foran som gjenstår før forstillingskontroll neste uke...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gangs skyld så er vi i rute med banebilen, John-Arne har stått på noen kvelder og nå er det bare en forstillingkontoll og litt dekal-trimming som gjenstår før helga...

 

Idag prosjekt kjøling av bremser...

 

IMG_2583.jpg

 

Verdens første Golf 3 med sentralstøvsuger? :pray

 

IMG_2588.jpg

 

Etter litt justering av slangelengde... :p

 

IMG_2584.jpg

 

IMG_2589.jpg

 

John-Arne har forresten fått lønnspålegg fra Nexans... :D

 

IMG_2590.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår