Gå til innhold

Vrake, selge eller fikse?


micrakid

Anbefalte innlegg

Hei folks. Trenger folk sin hjelp om noe her. Har en 94 Sunny SR som er stående etter at den ikke gikk gjennom EU. Det ett kjempe-bom kjøp for ca ett halvt år siden da jeg betalte 23k for den. På EU kontrollen fikk den en del feil, der der de dyreste var rust i kanaler (Ganske bad, da forje eier hadde skjult det :fuckme2:), alle bremsekanalene må byttes, en støtdemper som må byttes og en frontruta må byttes. Regner med at summen på dette blir stygt, iforhold til bilens verdi.

 

Det kjipeste med dette er at jeg betalte såppas mye for bilen for kort tid siden. Burde jeg selge den som delebil sånn som den er? Den er helt stråken utenpå og innvendig og gått 170k. Er det et stort tap av penger, med tanke på bilens videre fremtid og muligens fremtidlig feil og fikse det? Eller høres dette så ille ut at jeg like så godt kan vrake den? Syntes det ville vært veldig synd, siden bilen er såppas "stråken" ellers. Mener og tror at dette ikke akkurat er verdens mest attraktive bil på markedet fortiden heller. TAKK! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye du skal gidde å koste på den er det du selv som må avgjøre, tapsprosjekt er det uansett.

 

Men før du begynne rå gjøre noe, sjekk innerskjermene bak for rust, det er der de ruster verst.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanalene koster deg rundt 5 lapper å bytte. Frontruten koster deg egenanndelen på forsikringen. mener den er oppe i 2000 nå (skyt meg om jeg husker feil).

Bremserør bytter du lett selv. Koster noen hundre på biltema. Der får du sikkert nye dempere også.

Hvis det bare er de feilene du nevner her har du den ferdig EU ok for under 10 lapper.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår