Gå til innhold

Er denne RC bilen RTR?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

http://www.modellers.com/Avdelinger/Produkter/Biler/Elektriske_biler/Drifting/Tamiya-Nissan-GT-R-TT-011_10-byggesett-Drift-Spec-TAM58411.aspx

 

Siden jeg har tenkt til å kjøpe meg en drifte bil, så synes jeg denne så veldig interressant ut... Har hørt mye bra om TT-01 chassiet.

 

Men, har bestemt meg for å ikke kjøpe noe som ikke er RTR, så er denne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et greit sted å begynne hvis du skal begynne med RC. Jeg hadde bygd sjøl var jeg deg, da lærer du bilen å kjenne med det samme. Er også veldig enkelt å sette sammen, jeg bygde min på litt over en kveld. Er helt klart ikke verdt pristillegget for en RTR-bil, og bygginga er jo nesten det morsomste!!

Honda - The power of dreams :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.modellers.com/Avdelinger/Produkter/Biler/Elektriske_biler/Asfalt_biler/Tamiya-BMW-320si--RTR--XB-TAM57764.aspx

 

Dette er stort sett samme bilen - ferdig bygget. Denne er ikke kulelagret, noe du MÅ gjøre for å unngå motstand i drivverket og slark etterhvert da nylonlagerne er håpløse. Og skal du kulelagre hele bilen, så må du uansett ta fra hverandre hele bilen. Kulelagere koster ikke all verden fra ebay, men kjøper du de i RC-butikken her på berget så koster de fort noen hundringser.

Honda - The power of dreams :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god bil:thumb

 

Et godt tips er å kjøpe fra utlandet...

 

Rcmart i Hong Kong er grisebillig, du sparer mye!!!!!!!!!

 

Samme bilen på rcmart sin ebay side, dinball:

http://cgi.ebay.com/Tamiya-58411-Nissan-GT-R-TT01E-/380229268514?cmd=ViewItem&pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item58876e3422

 

Edit: Så du ville ha RTR, den du linket til er ikke RTR.

 

Men denne er RTR:

http://cgi.ebay.com/Tamiya-XB-1-10-Nissan-GT-R-Drift-Spec-RTR-57801-/180511817269?cmd=ViewItem&pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item2a0757be35

 

Tamiya sine kit som er RTR heter XB bak i navnet, som betyr Expert built.

Endret av caprinut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
er det noen som har prøvd drifte bil.. er det kult. hadde egentlig tenkt på en crawler, men ser jo litt kult ut med sladding...

 

En driftebil får du jo bare brukt på veldig flate plasser, mens en crawler er jo veldig allsidig :p

Drifting kan jo være ganske moro så lenge man kjører sammen med andre å på bane osv..

En crawler kan du jo ha med deg på hytta o.l

Men du kan jo gjøre som meg kjøp crawler først, så når økonomien tilsier det kjøper du en driftebil.

 

Selv har jeg Lastebil, Tanks, Buggyer, Driftebiler, Bajatruck, Heli, crawlere osv :p

 

Er litt moro når andre sitter å ser ut vinduet å kan ikke kjøre i regnet/snøen pga bila dems tåler det ikke, så tar jeg bare en annen bil å kjører like fint :p

Endret av Driftmaster89

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ante meg at drifte bil blir litt begrenset. sikkert kulere å kjøre i litt snø og over stokk og stein. men det er jo en baja 5T man skulle hatt.

 

Tja.. Dem trenger jo egentlig litt plass dem og.. Men det er jo bare å spare litt etter litt.. 10.000,- koster vel en Baja 5t, eller var det litt mer? Hvertfall, ikke kjøp noe sånt om du ikke har råd, delene til dem er dyre :p

Endret av Driftmaster89

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det egne dekk på drifte bilder også. blir de fort slitt. trenger den veldig "glatt" asfalt?

 

Man får kjøpt drifte"dekk" som er så og si som plast, mens det finnes drifteDEKK.. Er mye å velge mellom :p Mange som bruker pvc-rør som passer akkurat på felga..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår