toyotal Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 hei, jeg vurderer å skru opp turbotrykket og dieselpumpa på golfen, men bilen har gått 270.000 så jeg tror jeg bør ha en ny turbo før jeg gjør dette, hvor kan jeg kjøpe en:)? får jeg en på biltema? og hvordan er kvaliteten på desse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 skru opp trykket uten og justere diesel er meningsløst.. juster begge deler. kjør til dritten går til helvette.. tåler en del dissa motora her serru Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 skru opp trykket uten og justere diesel er meningsløst.. hei, jeg vurderer å skru opp turbotrykket og dieselpumpa på golfen... Var vel det som var planen;) Jeg ville heller kjøpt ny turbo etter du evt har tatt livet av den du har, isteden for å ødelegge en ny en. Men det skal tåle en del. En kompis av meg har en Vento 1.9TDK, han kjørte på 2 bar helt til en sjåfør på fest kjørte svin og stoppa motoren uten å la den avkjøle seg. Før det gikk det helt fint, tror han kjørte i ett eller to år med 2 bar trykk. Ikke anbefalt å justere så mye selvsagt, men de tåler en del ja. Som sagt, bare husk å la motoren stå å gå litt på tomgang etter du har vært på kjøretur:) Få tak i en intercooler fra en GTD så holder det sikkert enda lenger;) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 ja jøss. noen ganger leser man FOR fort gitt :p Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotal Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 (endret) hva med å settepå en bleedventil? gir de mye effekt? er dette lurt med tanke på hvor langt den har gått:P? og intercooler? er de mye stress å få på:)? Endret Juli 4, 2010 av toyotal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Det er vel bare å ta IC og slanger fra en GTD og koble på, kan ikke se for meg at det er så stor forskjell. Vet ikke sikkert, så skyt meg om jeg tar feil. Hvordan det er å oppdrive de delene er vel en annen sak. Mulig du må bestille nytt om du ikke finner en delebil:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Uviten: Er ikke muligheter for å skaffe fra G3/Vento Tdi, å tilpasse bilen, burde være litt lettere å skaffe, men er kanskje helt hinsides i passform? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotal Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 hei igjen:p vi stilte opp dieselpumpa og stilte på den skruen på wastegate, vi stilte den helt inn og ut, men de ble ingen merkbar effekt. og turbotrykksmåleren viser 0,3 bar. er de noe mer jeg må gjør:P? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotal Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Sikker på at du justerte opp turboen? Søk her på forumet, er laget minst én grei forklaring for hvordan man skal justere opp:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotal Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 er 98% sikker på at de var rett skru, fant ingen andre som de kunne vert iallefall:P men jeg såg at på den diy guiden så sto de at noen av bilene trenger en bleedventil for at de skal fungere, eventuelt så kan jeg bleede slangen eller noe sånt.. er ikke helt sikker:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg