Gå til innhold

Jaging på tomgang på rs4?

Ranger emnet


v70 R

Anbefalte innlegg

byttet lmm i dag,men problemet med jaginga og nykkinga var der enda.er det andre ting eg kan sjekke her?ka vis det er mye drit og olje i spjell huset,hvilke symptomer får eg da?for det sitter vel noen følere der som kan lage krøll.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet noe om elektroniske gasspjeld til 2.7 motorene?.kordan man renser disse,og må det resetes/grunninnstilles etter rens osv....?

eventuelt hvordan bilen kan oppføre seg når spjeldet er skittent.

Lurte også på om vis det er lekkasje i dumpventilene,vil eg da få det utslaget at Lmm gir for lave/feile verdier.Er det andre ting som kan få Lmm til og gi feil verdier utenom oljen fra et åpent filter såklart?.

Er disse orginal bosch ventilene lukket eller åpne på tomgang?.Vil det påvirke forbruket vist de ikkje fungerer som de skal?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har eg renset gasspjeld og resatt det uten hell.

Bilen er fortsatt lik.

Ting som er gjort med bilen da er.

1: byttet luftfilter

2:byttet LMM

3:byttet plugger

4:renset og resatt gasspjeld.

Ka mer kan det være nå da?.Er altså ingen feilkoder på bilen,eneste de fant ut på møller var at LMM ga feil/for lave verdier.Men nå er nå den skiftet til ingen nytte:(.

Ka er det som kan påvirke LMM og få den til og gi feil signaler?

Eneste eg kan komme på sjøl,er eventuelt avlastnigsventilene eller en vacum lekkasje.

Fant og en 1cm lang sprikke i slangen som går i fra avlastnings ventilen på venstre siden og inn på sugesiden av turboen igjen.

Men har smørt noe sicaflex over,så det burde nå holde tett.

Har bestilt et komplett slange sett i sillicon til bilen inkludert da den slangen som er sprukket.Så her er det berre til og skifte ut alle slangene som eg kommer til,så får eg håpe det ordner seg da:).Bilen går egentlig veldig fint gjennom heila registeret uten nykking og juksing.Men synes den henger litt igjen fra 2000-3000 omdr.Så er det med jaginga på tomgang ved kald motor, og nykkete når eg slipper gassen og gir gass igjen.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo akkurat samme problemet på min motor også. Har hatt av gasspjeldhuset mitt og renset dette, samt sett over vaakumslanger. Fant en som var løs, tettet det godt igjen med ny klemme, men ingen forskjell der foreløpig..

Det er mange som har hatt dette problemet, og få som har løst det. De som har løst det ser det ut som har hatt en tendens til å kjøpe nytt gasspjeldhus, da det ofte er potensiometeret inne i gasspjeldhuset som har blitt dårlig.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka motor er det du har da?begynner og gå tom for ideer nå:(Sko skifte dei slangene i dag,tror du pokker meg ikkje at slangen hadde for liten diameter til og passe innpå y røret da:(.Er så typisk altså.Regner med dette kitet er laget for s4 og ikkje rs4,må være mindre diameter på y røret på s4 da.Men den passet på røret som går ner til turboene.

Jeg har jo akkurat samme problemet på min motor også. Har hatt av gasspjeldhuset mitt og renset dette, samt sett over vaakumslanger. Fant en som var løs, tettet det godt igjen med ny klemme, men ingen forskjell der foreløpig..

Det er mange som har hatt dette problemet, og få som har løst det. De som har løst det ser det ut som har hatt en tendens til å kjøpe nytt gasspjeldhus, da det ofte er potensiometeret inne i gasspjeldhuset som har blitt dårlig.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den glamorøse motoren ADP, kremen av kremen fra Wolfsburg... Men den funker vel på samme måten, om man ser bort ifra litt ekstra turboer.

Du får sende dem tilbake og se de ikke passet da, det funker som regel.

 

Jeg ville iallefall undersøkt saken nærmere. Gå inn på Measuring Blocks og sjekk blokk 098, under 01 Engine i VAGCOM. Der står det enten ADP OK eller ADP Error. Om du grunnstiller gasspjeldet (Default Settings) der inne kan det være det gir feil, om gasspjeldhuset er synderen.

 

I tillegg, kjøp en boks med startgass og spray den på de forskjellieg slangene i motorrommet. Om motoren begynner å ruse seg har du oppdaget et punkt hvor det suges inn 'falsk' luft :)

Endret av veegard

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje vagcom, så eg får ikkje sjekket dette.Gidder ikkje og gå til møller igjen for og kaste vekk penger igjen.Joda eg har sprayet startgass på alle synlige slanger og vacumslanger.Men det så ut som alt va tett der.Synnes bilen er begynt og oppføre bedre i dag,mindre nykking og buldring i eksosen.Så det kan være at det tar litt tid etter du har renset spjeldet,før alt er oppe og går.

Jeg har den glamorøse motoren ADP, kremen av kremen fra Wolfsburg... Men den funker vel på samme måten, om man ser bort ifra litt ekstra turboer.

Du får sende dem tilbake og se de ikke passet da, det funker som regel.

 

Jeg ville iallefall undersøkt saken nærmere. Gå inn på Measuring Blocks og sjekk blokk 098, under 01 Engine i VAGCOM. Der står det enten ADP OK eller ADP Error. Om du grunnstiller gasspjeldet (Default Settings) der inne kan det være det gir feil, om gasspjeldhuset er synderen.

 

I tillegg, kjøp en boks med startgass og spray den på de forskjellieg slangene i motorrommet. Om motoren begynner å ruse seg har du oppdaget et punkt hvor det suges inn 'falsk' luft :)

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår