TheKim Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Har en kompis som har kjøpt seg en 240 87 modell, og syns den er litt tung på rattet. Hvordan er denne å bygge om til servo? Mye unødvendig jobb? Hva trengs, og fra hvilken bil burde det brukes deler fra? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minge Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Du trenger hydraulisk tannstag, servopumpe, slanger og en beholder til å ha servo oljen i. Er vel samme hvilken modell det er fra så lenge det er servo:P Siter *Just because I don't care doesn't mean I don't understand* *If something's hard to do, then it's not worth doing* *I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheKim Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Takk skal du ha! Får prøve på dette :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Du trenger også ett U-jern fra bil med servo, altså klemma til tannstanga på ene sida. Enkelte av dem har servopumpe med beholder på toppen(ZF-pumpe), tror det er de nyere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Er vel både kjappere og enklere å bytte komplett forstilling ifra en bil med servo? Jeg gjorde iallfall det på en 79GL jeg hadde en gang, tok meg og en kompis ca 3timer å bytte.. Jeg gjorde det sånn fordi da fikk jeg med ventilerte bremser foran som jeg ikke hadde fra før, men syns ikke selve jobben var særlig avskrekkende stor akkurat. Og ei komplett forstilling behøver ikke å koste allverden på huggeren heller, imot å kjøpe deler enkelthvis mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minge Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Er nok lettere å bytte hele forstillinga ja, da vet jo også at delene du skal sette på passer sammen. men er nok billigere å kjøpe det av en privatperson, enkelte skroter er utrolig gniene. Siter *Just because I don't care doesn't mean I don't understand* *If something's hard to do, then it's not worth doing* *I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheKim Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Takk for hjelp! Han går nok for hele forstillingen da, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Må også bytte et ledd på rattstammen mener jeg.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg