gotthard Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 sende en av bilene på dynga i dag, må jeg søke om å få halve åravg tilbake eller kommer det automatisk? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 kjøppte delebil og den skall på dynga til uka, i dag fikk jeg krav om årsavg! selger sa ingen ting om årsavg, når jeg spurte sa han at skilltene blei levert før jul, noe jeg da ikke tenkte mere over. om jeg viste jeg måtte betale årsavg ville jeg alldri kjøpt bilen! så hva gjør jeg nå? trudde årsavg fulgte eier av bilen 1 januar jeg? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Personen som står som eier av bilen 1. Januar er ansvarlig for at årsavgiften blir betalt. Med hensyn til når skiltene er levert inn, kan du bare ringe din lokale SVV avdeling å få en dato hos dem. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 bare gjør deg ferdig med bilen og vrak den som planlagt. du trenger ikke betale inn, men som ny eier så får du opplyst og bedt om å betale manglende avgift selv om gamle eier er ansvarlig. (dette gjøres muligens for at du skal få en sjanse å rette opp i forholdene før du evnt blir lidende for avskilting) ergo du må ta ett valg. men siden du har den som delebil og ikke bruksbil så er det bare å se bort ifra oppfordringen om betaling og la gamle eier få lønnstrekk. han er den som tilslutt blir krevd for avgiften om du ikke betaler den. jeg har vært i begge situasjonene selv pga forglemmelse, betalte riktig nok før lønnstrekk, men den andre lot jeg ligge og gamle eier fikk trekk. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 ok, takk for svar. da er det bare å håpe gammle eier ikke lager noe bråk da:-) bilen blir levert tirsdag, og regningen kastets nå, takk igjen:-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 ok, takk for svar.da er det bare å håpe gammle eier ikke lager noe bråk da:-) bilen blir levert tirsdag, og regningen kastets nå, takk igjen:-) hvorfor skulle han lage bråk for noe han selv er skyld i? nå går jeg utifra at du kjøpte denne bilene nylig og da ETTER normalt forfall for avgiften, ergo er det å forvente at denne er betalt dersom han ikke leverte skiltene før jul som du ble opplyst om. han har dermed skutt seg selv i foten uansett med løgn. han må betale, easy as that. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 kjøpt 13 mai:-) han har seg selv og takke ja, men du veit hvordan folk kan være. vel, takk for svar igjen:-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg