Gå til innhold

Hva kan gjøres med hardisker som streiker?.

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Originally posted by GalnemaX

Kjør et diagnosetool, finner det feil, retter det opp feilene.. Sjekk produsents hjemmeside.. Funker finfint :)

tja, ikke hvis det er en feil på motorene til leserhodene... da er det nok bare frem med gode gamle skrutrekker og pinsett/loddeutstyr ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

...og med likhet til all annen elektronikk, så blir det 48.6 ganger værre hvis du får kondens på det.

Ontopic: Tipper hode(ne) er fucked på disken din... hører du at den spinner opp når du slår på strøm?

Hører du ulyder? (Annet enn Seagate sin vanlige bråkelyd).

Ja, en tørr fryser er jo en forutsetning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg kom hjem hadde dataen min restartet, og det stod "Boot disk failure. Please insert system disk." (det var ingen diskett i diskettstasjonen). Jeg stappet inn en oppstartsdiskett, og kjørte denne prosessen ferdig, før jeg restartet maskinen, da kom jeg opp i oppstarttingen til windows, pg den begynte å kjøre scandisk, så jeg ble jo lettet da, men da den kom til 27% stoppet den bare helt opp, og etter en god stund restartet jeg, da var det samme "Boot disk failure."-problemet.

Prøvde flere ganger med oppstartdiskett, og prøvde å boote med windows-cd, for å så ta "repair" i menyen til cden, dette gikk ikke.

Gikk også i Bios, men der fant jeg verken den eller den andre harddisken jeg har i dataen (kan vær jeg ikke har lett på rett plass heller her, da jeg ikke har så stor peiling på bios, men tror jeg gjorde rett).

Etter hvert begynte også harddisken å lage en "tikkelyd" og gikk i ca samme tankt som en klokke, bare mye mye høyere....

Noen som vet hva som kan være galt, og hva jeg kan gjøre for å redde det jeg har?

Harddisken er en Western Digital, 120Gb, 8mb cache og 7200rpm. Den er delt opp i tre partisjoner, hvorav operativsystem på den ene. Og den er ca et halvt år gammel, og ble kjøpt ny ilag med den pcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt:

Få tak i ein win2k cd.

Start instalasjonen, slett partisjonen med OS på, opprett ny på nøyaktig same området av disken, og fullfør instalasjonen.

Da skal den etter teorien ta vekk alle dårlige sektorer (som etter mi meining har ein tendens å formere seg.. :p )

da vil du sjå at partisjonen har fått mindre lagringskapasitet.

Derifrå kan du sikkert få ut noko av det som ligg på dei andre partisjonene i backup, sjølv om noko av det også sikkert kjem til å ver skada.

Dette her er noko som er ein moglegheit som du egentleg skal være veldig glad viss funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår