Gå til innhold

skal jeg kjøpe A6 1,8T 2001 mod??

Ranger emnet


svineSvein

Anbefalte innlegg

hei&hå , jeg har fått tilbud på en audi A6 1,8T stasjonsvogn , bensin, kmstand : 250 000 ! det selgern sier til meg er at bilen har gått som firmabil så servicene er nøye fulgt opp , jeg skulle få den for 85 000 pga at reg reima må skiftes ! hva er pris på å få byttet den??? må det gjøres på verksted ??? event merkeverksted?? men hva mener dere er den værdt 85 000 som den står ?=??? på finn ligger dem jo ganske høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken girkasse? Er det automat/tiptronic, så sjekk veldig grundig.

 

Jeg ville vært skeptisk til en audi som har gått så langt, og ihvertfall til den prisen. Regreimskifte er ganske kostbart, vet ikke nøyaktig hvor mye.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på automatkassene til vw og audi, mye pga manglende oljeskift. Dette er importørenes skyld, som mente det ikke var nødvendig med oljeskift. Som igjen fører til at kassene ryker tidlig. Dette gjelder spesielt tiptronic, men også de vanlige automatkassene uten tiptronic.

 

De gamle audiene (sen 100, tidlig a6), var holdbare biler som kunne gå langt, men det virker ikke som de neste generasjonene er fullt så holdbare. Men det finnes jo gode og dårlige eksemplarer så klart.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 16204kr å skifte registerreim på møller..

Ville ikke kjøpt en 1.8 turbo som har gått så langt, hvis du sjekker finner du ikke mange 1.8t som har gått så mye lengre :)

Kjøp heller en med så lav km som mulig, blir billigere i lengden ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=19937344

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=22784059

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på automatkassene til vw og audi, mye pga manglende oljeskift. Dette er importørenes skyld, som mente det ikke var nødvendig med oljeskift. Som igjen fører til at kassene ryker tidlig. Dette gjelder spesielt tiptronic, men også de vanlige automatkassene uten tiptronic.

 

De gamle audiene (sen 100, tidlig a6), var holdbare biler som kunne gå langt, men det virker ikke som de neste generasjonene er fullt så holdbare. Men det finnes jo gode og dårlige eksemplarer så klart.

Er alle modellene like dårlige når det kommet til automat?feks 1999 modell og en 2002-modell?

Jeg skal kjøpe en A6 stasjonsvogn 2002 modell,har vurdert med automat multitronic(aner ikke forskjellen på tiptronic og multitronic da....)

-Passat 04-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Er alle modellene like dårlige når det kommet til automat?feks 1999 modell og en 2002-modell?

Jeg skal kjøpe en A6 stasjonsvogn 2002 modell,har vurdert med automat multitronic(aner ikke forskjellen på tiptronic og multitronic da....)

 

Litt seint svar men jaja...

Multitronic koster vel 40k å fikse, og er vel nærmest slitedel på gamle audier :) Den er trinnløs og gjør at turtallet kan holde seg på ett sted mens bilen akser..

 

Tiptronic er mer standard auto som bytter gir for deg, og kan vel skifte manuelt på den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår