Gå til innhold

Hvor skal remote'n kobles til i andre enden?

Ranger emnet

andii90

Anbefalte innlegg

Jeg er igang med å koble opp en forsterker til en kasse med 2 x 10". Oppkoblinga med strøm, jording etc. er i orden, men remote-kabelen har jeg ikke fått koblet til noe annet sted enn på forsterkeren.

Veldig enkelt forklart..men ja, jeg trenger hjelp.

Bak cd-spilleren er det ingen tilgang til styrestrøm, det er hvertfall ikke funnet noen - selv ikke etter at jeg fikk hjelp av hele rånergjengen lokalt. De mente jeg burde stikke innom Biltema etc. og skaffe meg en omkobling m/ekstra remote "uttak".

Bare spør i vei om noe skulle være uklart, og takk på forhånd for evnt tilbakemeldinger! :)

Ulovlig blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote fra spiller er enten hvit eller blå, men det visste du kanskje:)

Jeg er ganske så fersk, så vet egentlig ikke hvordan jeg skal gjøre det i det heletatt! Guttene jeg snakka med igår fant en form for måte gjøre det på, men da var problemet at anlegget kun funka ved tenningsstrøm ellerno..så de anbefalte meg å få tak i en ekstra skjøt, slik at jeg slapp å klipp i ledningene åsånn.

Er en land rover freelander det er snakk om, så det er ingen typisk "anlegg-bil" - så var noe vanskelig å få lagt opp dette. Og det var heller ingen styrestrøm-kabel direkte fra bilen, tror det var noe sånt :)

Ulovlig blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilken spiller det er satt inn
Greit at det er grisgrendt i Skjeberg, men som Øssfolling parkerer du neppe langt unna inngangsdøra uansett. Tass ut i bilen og les navn og nummer på spilleren, så skal jeg peke på ledningen du skal bruke... ;)

Men..hvor skal jeg koble til remote, når det ikke henger noen ledning løst med til dette?
Baklys, tenningslås, sikringsboks... hva som helst som gir strøm når tenningen er på, enkelt sagt... Forsterkeren "" kobles til noe som slår seg av med tenningsnøkkelen om du ikke kobler den til spilleren, ellers står forsterkeren på døgnet rundt = flatt batteri svært ofte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider