Gå til innhold

Peugeot 306 - Problemer etter motorvask!

Ranger emnet


Freedo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle vaske bilen så jeg kunne ta noen bilder av den og legge den ut for salg. En venn av meg spylte ned hele motoren med avfetting etterfulgt av høytrykkspyler etterpå. Den gikk ikke som den skulle etterpå. Fusket og sånn. Fant ut at det var en gigantisk sprekk i coilen pga den hadde rusta. Tenkte det var det som var problemet og kjøpte ny coil. Startet den etter at den nye coilen var satt på og den gikk som en klokke i en kilometer før det var akkurat det samme igjen. Helte på kondensfjerner på tanken. Den gikk litt bedre, men det hjalp ikke noe særlig. Ca da fant jeg ut at det røyk svart fra eksospotta. Vet ikke om det har ryki svart hele tia, men jeg fant det ut da. Den starter og går, men man må holde gassen inne. slipper man gassen stopper den. Kjøpte nye tennplugger og tennkabler og byttet dem nå. De forige pluggene var kølsvarte. Fortsatt samme problemet. Ryker svart og går ikke på tomgang.

 

Noen som har forslag om hva det kan være?

Endret av Freedo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fusker den like ille uansett hvor mye turtall/speed du har? Du kan godt ta av fordelerlokk og blåse/tørke godt nedi fordeler og i fordelerlokk. Hvis du ser noe irr på rotor og på punktene der strømmen går kan du skrape dette vekk. Det kan være alt som skal til ;)

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coil og fordeler er i samme "boks". Og den er byttet. Fikset det ved å restarte det elektriske ved å ta pluss og minus inntil hverandre. Men bilen er fortsatt litt tvilsom. Oppfører seg merkelig på tomgang og når jeg gir bånn gass "napper" det skikkelig i bilen. Vanskelig å forklare hvordan. Men hvis jeg gir bånn gas er det som om motoren skrur seg av i et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår