Gå til innhold

Justere opp turbo og diesel på 96 mod


B1dik2

Anbefalte innlegg

Planen var ikke å butte eksos, men om det var likt, så kunne jeg brukt det anlegget som en mal, til et eventuellt større eksosanlegg. Da jeg skal å se på en delebil, jeg skulle få kjøpe av en kjenning for en billig penge.

 

har kanskje ikke nevnt det, men dette er ikke noe jeg gidder å bruke alverden av penger på. har igrunn bare tenkt å ha bilen til i/over vinteren, eller til den eventuellt måtte rase. men må da finnes en enkel løsning for å unngå at den suger varmluft? Hvordan vil effekten være om jeg får en slange/rør ut i grillen for eksempel?

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var ikke å butte eksos, men om det var likt, så kunne jeg brukt det anlegget som en mal, til et eventuellt større eksosanlegg. Da jeg skal å se på en delebil, jeg skulle få kjøpe av en kjenning for en billig penge.

 

har kanskje ikke nevnt det, men dette er ikke noe jeg gidder å bruke alverden av penger på. har igrunn bare tenkt å ha bilen til i/over vinteren, eller til den eventuellt måtte rase. men må da finnes en enkel løsning for å unngå at den suger varmluft? Hvordan vil effekten være om jeg får en slange/rør ut i grillen for eksempel?

 

Det aller billigste du kan gjøre med eksosen er å fjerne katalysatoren og den fremste lyddemperen og sette rør der i stedet. koster 2-300 kroner.

 

Hvis du vil bruke konfilter så bør du plassere det i grillen ved hjelp av rør eller slanger for å forhindre inntak av varm luft.

 

Hvis du ikke skal ha bilen lenge er det bare å justere på da! :fire:

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått dato før eu-godkjenning, 8 juli. Fant ut det kunne være lurt å dra et sted jeg vet de ikke er så nøye som andre steder, og heller vente litt lenger på time. så da får jeg dommen på hvor mye som skal til for å få den godkjent. Går det greit blir det bare å prøve og satse!:)

 

men lurer på noen ting som dere kanskje kan hjelp meg med. Er ikke den mest motorkyndige personen i verden, selv om jeg har tilgang på hjelp til inngrepene.

 

Det jeg lurer på er først og fremst hva er en "bleedvalve", og hvor og hvordan skal denne monteres sammen med turbotrykksmåler for å kunne justere trykket?

 

Noen som vet hvor jeg kan skaffe et billig, ok konfilter?

 

PÅ det engelske forumet jeg fant "bruksanvisningen for dette på, foreslo de at jeg skulle justere og prøve meg frem til bilen røyk svart, og så justere litt tilbake. Noen meninger om dette, evt andre forslag? Ser helst at dette skal bli justert sånn nogenlunde rett i forhold til diesel og luftmengde.

 

 

på forhånd takk for hjelpen. Mvh Bendik:)

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått dato før eu-godkjenning, 8 juli. Fant ut det kunne være lurt å dra et sted jeg vet de ikke er så nøye som andre steder, og heller vente litt lenger på time. så da får jeg dommen på hvor mye som skal til for å få den godkjent. Går det greit blir det bare å prøve og satse!:)

 

men lurer på noen ting som dere kanskje kan hjelp meg med. Er ikke den mest motorkyndige personen i verden, selv om jeg har tilgang på hjelp til inngrepene.

 

Det jeg lurer på er først og fremst hva er en "bleedvalve", og hvor og hvordan skal denne monteres sammen med turbotrykksmåler for å kunne justere trykket?

 

Noen som vet hvor jeg kan skaffe et billig, ok konfilter?

 

PÅ det engelske forumet jeg fant "bruksanvisningen for dette på, foreslo de at jeg skulle justere og prøve meg frem til bilen røyk svart, og så justere litt tilbake. Noen meninger om dette, evt andre forslag? Ser helst at dette skal bli justert sånn nogenlunde rett i forhold til diesel og luftmengde.

 

 

på forhånd takk for hjelpen. Mvh Bendik:)

 

Kanskje denne kan brukes? http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DKBOV12&vg=&vgpath=

 

Eller noe ala dette?

http://biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Chassisdeler/Wastegate-for-tuning/

 

Konfilter

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=XR50002009RCH&vg=&vgpath=

 

Angående diesel/luft mengde så er ikke dette like kritisk som på en bensinbil, får du for mye diesel i forhold til luft, vil ikke bilen gå merkbart dårligere, men uforbrendt diesel vil komme ut som sot. Andre veien vil bilen gå dårligere hvis du har alt for lite diesel i forhold til luft. Litt svartrøyk har altså ikke noe å si for annet enn lommeboka.

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår