Gå til innhold

Småproblemer med en Accord 90 modell

Ranger emnet

stian_ok

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte Accorden min (90 modell, 2.0 liter, men med forgasser) i sommer, og alt har fungert topp siden det, men for ikke så lenge siden kom det et par problemer

Har egentlig to problemer.Det ene har med motor og gjøre. Av og til får bilen en eller annen sykdom, turtallet hopper opp, og ligger konstant på mellom 2-3000 rpm på tomgang. Dette er selv om den er god og varm, men det skjer bare av og til. Viss jeg skrur av motoren mens den har dette anfallet, får den ofte lange ettertenninger, bilen stopper liksom ikke. Det er også vanskelig å få start etter en slik stopp, det virket som den har blitt veldig sur.Jeg kan ta ut nøkkelen, men har faktisk opplevd at bilen rister i over 30 sekund! Det rare er at det bare skjer av og til, men det er veldig irriterende når det skjer.

Har prøvd å feilsøkt litt, med å utelate en del årsaker (f.eks kulde/varme, luftfuktighet, bensinnivå ...), men vet ikke hva det kan være.

Noen som kan hjelpe en Accord-eier med et par gode råd mot denne type sykdom??

...

Det andre problemet mitt har med lysa og gjøre. Lysbryteren har 3 stiller (1.vanlig lys, automatisk, men uten mulighet for langlys 2:bare parklys 3:kjørelys, mulighet for langlys).

Viss bryteren står i stillet nr 1 fungerer alt slik som det skal. Begge hovedlysa lyser, parklysa lyser, og begge baklysene lyser. Når jeg skrur over til nr 2, (skal parklysa komme på) går parklysa og hovedlyset framme av, og baklysa forsvinner, altså ikke som det skal. Når det da er mørkt ute, og jeg trenger langlys, må jeg over på stillet nr 3, men da forsvinner også baklysa mine. Baklysa fungerer altså bare når bryteren står i posisjon nr 1, men ikke ved de andre stillene.

Er det noen som kan noe om dette, og som kan gi noen råd/tips om mulige årsaker og evt feilsøkinger??

Hadde vært supert og fått ordnet opp i dette snart

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider