Gå til innhold

VPN oppsett mellom 2 maskiner med adsl

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

Dette er ikke bilrelatert, men vær så snill, la stå, siden det er endel data guruer her også..

Jeg har adsl hjemme, og på jobben, og begge stedene så er det ZyXEL router.. Jeg skal sette opp VPN mellom de 2 maskinene, den ene som står på jobben er en w2k server..

Men så viser det seg att den eksterne ipen min er ipen til routeren, så da jeg skal koble til maskinen, så stopper det opp i routeren.. get it? er det en måte å skrive adressen på da jeg ringer opp, slik att den går inn på nettverket, og finner maskinen, og ikke routeren? slik som "\\xxx.xx.xx.xx\test-server" ? .. Eller er dette helt umulig?

Hilsen sint gutt 20

IT ansvarlig åsnes kommune :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke externe ip'er og forwarde portene i modemene.

Slik at riktig maskin bak nettverket svarer.

Som å lage Ftp server. Alle maskinene mine hjemme har samme ip ut, Så for at riktig maskin skal svare når noen prøver å koble seg seg opp så må en inn i modemet og skrive hvilken Lokal Ip som skal svare på de forskjellige portene.

Om dette kanskje var litt til hjelp

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er viktig at du reg. serveren hos dyndns.org slik at du ikke trenger å vite IP adressen som du skal koble opp VPN til. Da kobler du istedet opp til xxxxx.dyndns.org

Så går du inn på FW config og setter:

Firewall --> Advanced --> Firewall --> Custom Ports

Service Name: VPN

Service Type: TCP/UDP

Port Config: Single

Port Num: 1723

Firewall --> Advanced --> Firewall --> Internet

Legg til RULE

Legg til SRC IP, en range som du er innenfor

Legg til DEST IP, IP til serveren

Legg til service, VPN 1723, IPSEC_TUNNEL(ESP), IPSEC_TUNNEL(GRE), PPTP(TCP:1723)

Da skal det gå å koble VPN Windows <--> Windows

Lenke til kommentar
Del på andre sider