Strøhta Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Hei! Jeg kjøpte nylig en Passat '99. Når jeg kjørte den når jeg prøvde den og når jeg kjørte den hjem etter kjøpet var det litt risting når jeg kjørte, men senere i uka her ble det litt mer risting. Men ikke noe mer. Tilfeldig? Det rister rundt 85-100km/t og regner med at det er ubalanse i hjula. Men det hender seg også at det ikke rister og at ristinga er noe varierende. Er det noen som vet hva det er? Har en litt slakk nedre bærearm hvis det kan være årsaken. Mvh Simen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelvectra Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Er det "åpne" felger, så det har lett for å samle seg lort på innsiden av felgen? Min ristet noe forferdelig av dette, men var bare å spyle av lorten i felgbrønnen:) ikke mye som skal til Siter Vectra 2.0i 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøhta Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Ja, det er "åpne" felger. Og det ligger bare litt sand og grus inni der, men er det så merkbart med noen få fattige gram med grus i felgene? Skal vaske det bort, så får jeg håpe ristinga blir borte. Takk for svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Kan være at du ikke har sentrerringer i felgene, slik at de er sentrert kun på boltene. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøhta Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Da har jeg fått fjernet sand/grusen som var i felga, og ristinga ble borte :) Det var veldig lite, men det var visst nok. Takk for tipset "opelvectra"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg