vwpassat_tdi Skrevet Juni 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Hei, jeg har byttet toppen etter at ventilløftere ble ødelagt mens jeg kjørte. Gjelder en Passat 1999 TDI, 110hp, AFN. Kjøpte brukt topp som var kompressjonstestet med verdier 34.0, 35.2, 34.2, 35.0 og ikke planslipt før montering. Registerreima ble også byttet og VAG-COM viser verdier på +- 47 og bytter mellom "Timing within spec" and "Timing slightly advanced". Men nå merker jeg følgende når jeg kjører: 1. jeg må gi mer gass for å få power 2. på langkjøring viser kjørecomputer 6.5L/100Km, imotsetning til 5.5L før toppbyttet. 3. Bunndraget som er typisk for TDI motorer har forsvunnet, kun litt tegn til det. Før kunne jeg kjøre i kø ved å sette i 1.gear og ta foten vekk fra pedalen og bilen rullet. Nå går det ikke like greit. 4. Før på høy gear med lav fart merket jeg diesel dreiemomentet, men ikke nå lenger. Er det mulig å fixe opp dette? Takk på forhånd for alle svar! Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Jeg ville nok starta med å time opp dieselpumpa igjen. Er ikke mye feil som skal til før bilen går dass. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.