steiney Skrevet Mai 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 Hei! Jeg har en Passat tdi 2000 som er rimelig rar og starte. Glødelampa går fort bort, og den starter forholdsvis lett, men når den er kald og går på tomgang klarer den så vidt å gå på tomgang og ryker ganske bra. Så fort den har fått litt lunk så går den som normalt igjen. Noen som kjenner til dette? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juni 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Vanlig feil er G62(Kjølevæsketempføler), men anbefaler deg å få lest ut feilminne Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Det ligger ingen feil inne i følge vag-com. Eller det lå en på klimaanelegget. En air flap som ikke funka som den skulle, men det sletta jeg så den har aldri kommet tilbake. Hvis det er temp føleren, ville ikke da også temeraturmåleren inni bilen være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 (endret) Har du en motorkode på bilen din? En Tdi er avhengig av rett temp. fra flere sensorer. Det første jeg tenker på er en sensor som sitter på røret mellom intercooleren, og turbo, som regel ett herdet plastrør, men an befaler ikke å løpe og kjøpe sensorer i hytt å vær, en tdi er rimelig mere kompleks enn en normal bensinmotor. En 2000modell har også noe som heter kaldstartventil, noe som også kan fuske, Siden en Tdi ikke skal gløde når temperaturen på omgivelsen ikke er høyere enn 5+ , så vil jeg tro at denne kan være årsak (melder feil verdi), selv om glødelampa slukker, så få hjernen i bile andre verdier ang temperatur. Men motorkode er verdifullt :) Også hvor langt bilen har gått.. Endret Juni 2, 2010 av Hurricane Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Det er vel en AFN motor som har gått 230 000 km :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heyJulius Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Sjekk dieselslangene mellom dysene og returslangen, kan jo hende at motoren drar inn luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 (endret) Har nå funnet ut en ny ting. Når jeg tar ut MAP sensoren så starter bilen helt perfekt når den er kald, men når jeg setter den i igjen så hoster den. Noen som kan tenke seg hva det kan være? får ingen feilmeldinger i VagCom. Endret Oktober 2, 2010 av steiney Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg