aryx Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Jettaen min ligger på 2500-3000 omdreininger på tomgang når den er kald, nå i det siste har den ikke alltid villet gå ned til vanlig tomgang selv om den var varm. Er det noen her som har en anelse om hva det kan være for noe? Og hva som kan gjøres for å fikse det? (Det er en forgassermotor på 1.8l) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Automatchoken din er feil. Vanlig problem på 2e2 gassere. Min er også slik og det er grusomt irriterende :D Hvis noen vet hvor automatchoken sitter på denne gasseren og evt om noe kan gjøres for å få den til å funke så hadde det vært veldig spennende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilmh Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Tror det er vokstermostaten på bilen din som er defekt. Det er en liten duppediit som sitter på framsiden av forgasseren (mot toppdekselet) med to vannslanger inn på. Bytt denne og bilen din vil falle ned på tomgang ettersom den blir varm!!! Siter 83 Golf 2.0 GTi,86 Golf GTi 16v,98 Suzuki GSXR 600,92 Subaru Legacy Turbo, 02 Kawasaki ZX9R Ninja,00 Bora stv 1,9 TDI 4 motion, 83 Audi 80 Quattro Prosjekt,01 Polo GTi 16V, 86 Golf Gti 16v, Saab 9-5 Turbo,KTM LC4 640 Supermotard. doh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Februar 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Ok, jeg får ta å prøve det... Vet du om det er vanskelig å skifte? Hva må gjøres for å skifte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Bytta denne på min gasser og det hjalp ikke en dritt selv om den nye funka. Denne vokstermostaten sitter helt fremst på gasseren mot plastdekselet på toppen av motoren. Det går en kjøleslange rett igjennom den og den er festet med to skruer - det er en liten stålpinne inni som voksen skal presse ut når den blir varm - det er dette som ofte går til helvete etter 20 år :D Pass på at du har nok kjølevæske på bilen slik at det blir gjennomstrømning av væske her - ellers har den ingen effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Februar 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Hmz, ringte å hørte, den koster visst rundt 700 kr... Vurderer å dra ned på høggern, det er vel samme gasseren på alle 1.8-motorene. Er det noen andre merker som har samme gasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Originally posted by steinar Automatchoken din er feil. Vanlig problem på 2e2 gassere. Min er også slik og det er grusomt irriterende :D Hvis noen vet hvor automatchoken sitter på denne gasseren og evt om noe kan gjøres for å få den til å funke så hadde det vært veldig spennende. automatchoken på ein2e2 gasser sitter på høgre sia av gasseren. den har to kjølevannsledninger inn og ut og i tilleg har den liten ventil til vakummet som åpner og lukker seg etter tempen. under det lokket alt det der er montert på ligger det eit element som varmer opp choken. elementet har lett for å ryke og det koster deg 30kr og 1 times arbeid for å fikse det. kjøp noko som heiter elementtråd på clas ohlson for 30kr og skift elementet ved å lodde det fast i lokket. dette temaet har blitt tatt opp tidlegare i golf II forumet eller jetta forumet der eg har lagt inn eit innslag om dette. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Februar 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Det hørtes ut som et veldig godt tips. Det er vel denne: Ohm | Diam | kr/m ----------------------- 43 | 0.20 | 2,60 19 | 0.30 | 3,50 10.7 | 0.40 | 5,50 6.94 | 0.50 | 0,750 Hvem av disse brukte du? Må jeg av med noe for å komme til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Originally posted by aryx Det hørtes ut som et veldig godt tips. Det er vel denne: Ohm | Diam | kr/m ----------------------- 43 | 0.20 | 2,60 19 | 0.30 | 3,50 10.7 | 0.40 | 5,50 6.94 | 0.50 | 0,750 Hvem av disse brukte du? Må jeg av med noe for å komme til? eg vil anbefalla å bruka 0.40mm. du må av med autochoken . den er festa med tre eller to skruer på ein ring som er rundt chocken. ta av kjølevannslangana (to stk) putt to M10 eller M12 bolter i slangana slik at kjølevæska ikkje renner ut. ta av vakuumslangen (1 stk) koble av ledningen som går fra coilen til undersia av chocken. den ledningen går til elementet. når du har gjort detta så er chocken laus. når du tar den av så pass på at du får med bimetallet og to runde dingser med tagger på som elementet ligger i og ein liten ring. du vil sjå korleis det ligger oppi der og korleis elementet ligger. lodd på det nye elementet på ledningen som går inn i chocken og lodd den fast i lokket på chocken. ps! det er ikkje lett å lodde på aluminium så eit alternativ er o borra eit lite hull gjennom chocke lokket og feste elementet med ein kabelskoring og ein liten bolt og hiv i litt pakkningsstoff. slik at det ikkje komme kjølvatn i choken. det nye elementet må ca vera 1meter lang undersøk med det gamle for sikkerhets skuld. lykke til. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.