Gå til innhold

golfen stopper uten forvarsel

Ranger emnet


bj0rnar88

Anbefalte innlegg

hei.

var å kjørte en tur med golfen i dag (98mod 1.6bensin).

plutselig var d ikke respons på gassen når jeg lå i 3gir. så på instrumentpanelet, å da lyste rødlysa så da sjønte jeg fort at motorn hadde stoppa. svingte til siden og prøvde og starte igjen, men den tok ikke etter det en gang. prøvde dette en stund, å plutselig starta den og gikk som om ingenting var skjedd.

kjørte en stund, så sjedde det igjen. filte noen ganger med starteren før den plutselig kom igjen.

 

det som er så rart er at når jeg filte med starteren var det nesten som om det ikke va komprasjon. starteren gikk nesten fortere og fortere.

 

noen som har opplevd dette før, eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er ecm-releet til? å litt mer hvor er det? har ikke så mye peiling på golf.

 

hvet du kansje pris på dette åsså?

 

Veldig enkelt forklart; ECM(Electronic Control Module) gir strøm til styrehjernen.

 

På førersiden, se på venstre nedre del av dashbordet, her finner du sikringsboksen, åpnes ved å trykke inn de grønne knappene.

Så ser du over sikringene, finn relèet som er merket med 30.

Kjøp nytt hos en VW forhandler, koster 2-3-400,-, husker ikke i farten hva det koster..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

der var golfen frisk igjen :D det var releet som bwana og b.t.i mente. Takker til dere. har sikkert spart meg mange tusner på feilsøking fra bilverksteder.

 

releet kostet 180 kr på møller i trondheim.

i slutten var releet så gåent at den stoppa ette 500m, og tok 20 å få start igjen.

vart goodt men en frisk golf igjen :DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår