Volvo Råner'n Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Noen som har satt på elektrisk vifte på en 240? Funker det? Siter Volvo 244 dl -82 b230k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 dem sier så di som har prøvd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Slipper fortresker lyden også;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 har el-vifte. Funker meget bra den. har koblet denne til en termostatbryter. Deilig aa slippe den javlige "volvosuselyden" :) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Originally posted by Henrik H har el-vifte. Funker meget bra den. har koblet denne til en termostatbryter. Deilig aa slippe den javlige "volvosuselyden" :) ja, det høres jo ut som hele traktor'n skal lette:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 kanskje jeg skal svare det du vil høre? les her: http://www.linkline.com/personal/dbarton/fanconversion/ ps. jeg synest orginal vifte høres ut som støvsuger... :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo Råner'n Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Noen som har bilder på åssen de har gjort det? Siter Volvo 244 dl -82 b230k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 men jeg må jo si at den vifte lyden er litt av sjarmen på go40 da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Vifte-lyden til 240 er jo barsk da. Hvorfor vil man kvitte seg med den? Man hører at det ikke er noen japse-1.4 når tenningen vris om...men hvorfor blir denne herlige lyen borte etter ca. halvt minutt? Noen som vet? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by 70' Chevelle Vifte-lyden til 240 er jo barsk da. Hvorfor vil man kvitte seg med den? Man hører at det ikke er noen japse-1.4 når tenningen vris om...men hvorfor blir denne herlige lyen borte etter ca. halvt minutt? Noen som vet? grunnen til at noen bytter til el-vifta er at man tjener noen ekstra hester, er allefall det jeg har hørt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 Originally posted by Lasse_GT grunnen til at noen bytter til el-vifta er at man tjener noen ekstra hester, er allefall det jeg har hørt.. 0,7 hk..... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Originally posted by 70' Chevelle Vifte-lyden til 240 er jo barsk da. Hvorfor vil man kvitte seg med den? Man hører at det ikke er noen japse-1.4 når tenningen vris om...men hvorfor blir denne herlige lyen borte etter ca. halvt minutt? Noen som vet? Fordi det er en viskosekobling fra motoren til vifta. Den løsner ikke før den har fått tilstrekkelig turtall når motoren er kald. Den fungerer slik at når motoren blir varm så blir vifta kobla mer og mer inn. Dem sier når viskose koblingen har løsna og motoren er kald kan du stoppe vifta med fingrene. men det tør jeg ikke å prøve ;) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.