superburner Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 lurer på hvor mange hester man kan få av å øke kompen fra f.eks 9:1 til 10:1? ( 1.8 liter motor) noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Originally posted by audi fahrer lurer på hvor mange hester man kan få av å øke kompen fra f.eks 9:1 til 10:1? ( 1.8 liter motor) noen som vet? øker du kompresjonsforholdet, så forandrer du også hele oppsettet på motoren. f.eks så vil lengden på innsuget fra spjeld til ventiler være ute av balansen. Det samme vil den frekvente trykket fra eksosmanifoilen til framrøret være. Og det vil da også være nødvendig for deg å kjøre på 98 oktan. Du vil helt klart få en effektøkning i mellomregisteret, men antagelig en motor som vil være litt ujevn på tomgang. og noe svakere moment på toppturtall. Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Dette bør helst stå i stil med resten som bilteknikeren sier... Men mer guff blir det nok:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Hvis du kombinerer den økte kompresjonen med porting og lettet svinghjul vil du få lavere moment i nedre delen av registeret, men en grei økning i mellom og øvre del av registeret... kommer litt an på hvilken motor du tenker på... hvis det er sugemotor kan det tenkes at du vil være nødt å justere litt på blandingen for at motoren skal gå skikkelig, og hvis det er mye planing av toppen det er snakk om bør det vurderes å flytte kamdrevet på på register-reimen en tanke, fordi ventilene ellers vil åpne og lukke på feile tidspunkt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.