Gå til innhold

noen få spørsmål...(angående sikring/dynamo, kabler og bass)

Ranger emnet

0kriz

Anbefalte innlegg

hei

har noen spørsmål her.

litt info om hva jeg har først.

forsterker (sub) 1x900W rms stabil 1 ohm

forsterker (diskant) 4x55Wrms

kabler brukt 32mm2

jordingspunkt i setebelete bolten

oppgradert "the big 3"

80A dynamo

75hk motor

ford focus 1999 modell

spørsmål 1

hadde kondis i bilen før. da greide jeg ikke og brenne av 30A sikring en gang før forsterkerene kutta. etter jeg tok ut kondisen måtte jeg bytte til 50A sikring. hvorfor? og bør ikke bilen min kunne brenne av 50A sikring med 80A dynamo? motoren kan da ikke kreve så mye fra dynamoen.

spørsmål 2

er kablene mine for små for anlegget?

spørmsål 3

sliter med at bassen blir "dobbel" trur det er bilen som reflekterer bassen så den låter dobbelt. hvordan kan jeg forhindre dette?

logiske svar med god forklaring foretrekkes :)

Endret av henne
"noen få spørsmål..." er en dårlig trådtittel; sier ingenting om innholdet og er ikke søkbart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hei

har noen spørsmål her.

litt info om hva jeg har først.

forsterker (sub) 1x900W rms stabil 1 ohm

forsterker (diskant) 4x55Wrms

kabler brukt 32mm2

jordingspunkt i setebelete bolten

oppgradert "the big 3"

80A dynamo

75hk motor

ford focus 1999 modell

spørsmål 1

hadde kondis i bilen før. da greide jeg ikke og brenne av 30A sikring en gang før forsterkerene kutta. etter jeg tok ut kondisen måtte jeg bytte til 50A sikring. hvorfor? og bør ikke bilen min kunne brenne av 50A sikring med 80A dynamo? motoren kan da ikke kreve så mye fra dynamoen.

spørsmål 2

er kablene mine for små for anlegget?

spørmsål 3

sliter med at bassen blir "dobbel" trur det er bilen som reflekterer bassen så den låter dobbelt. hvordan kan jeg forhindre dette?

logiske svar med god forklaring foretrekkes :)

Hei, tror årsaken til at du ikke har fått gode svar her er at spørsmålene dine er litt dårlig formulerte. Jeg lurer først og fremst på hvor i alle dager du har hatt den 30A-sikringen din. :p

Hvor har du nå 50 amperes sikring? Er det sikringen på strømkabelen som ryker er det ikke rart om du har koblet mye på den. Og hva har dynamoen med stereoanlegget å gjøre, annet enn at den lader batteriet? Håper ikke du henter strømmen direkte fra dynamoen. :p

I tillegg: Er den jordingen din god? Erfarer alt for ofte at folk som jorder i sikkerhetsbeltefestet sliter med dårlig jord. Jeg har aldri festet den der så lenge jeg har drevet med bilstereo. :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider