Gå til innhold

Kjøpe Hiace

Ranger emnet


Tæffen

Anbefalte innlegg

Nå må du ikke glemme at du har 2.5? liters motor og kompisen di har 1.9 liter da.... MEn en Chippa 130 Tdi eller 174 Tdi går styggbra!

 

jepp, jeg har 2,5 ja, å han har 1,9

Hjelper lite når det står mer enn det går, er vel en grunn til at vw jobber skift :P men ja dem går bra, burde jo det med 174hk :) men effekt er ikke alt er nå min mening :)

 

en ting som burde gjøres hvis man er lang å skal ha hiace, er å sette inn komfort vegg. det hjelper MYE

Endret av riksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Ok Ok :)

 

Da er nok Hiace ute av dansen for min del etter å¨ha snakka med div eigarar av slik bil i dag..

 

Har fått hørt mykje bra om Ford Transit siste generasjon....nokon som kan seie noko om den her?

Litt gammel tråd men..Vi har transit på jobb, har vært noe tull med forstilling og sentrallås,posten har vært mye plaget med førstegenerasjon 4w, jeg selv kjører hiace privat og på jobb, jobbilen bruker i underkant av literen med va 600 kg last til enhver tid, har kjør 85000 på denne lite feil(2007 og 4w).Transporter har vi en helt ny som er gått 7000km, ingen feil ennå.

Når det gjelder komfort så er det høyt støyniva på hiace og steinaldernivå på fjæring.Privatbilen har jeg ikke hatt noe feil på(1996)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna VW T5 hvis en vil ha noe som holder. Den eter hjullager, drekker olje og er ikke billig å kjøre i forhold til T4.

Går på rundt 1l-1.1l på bykjøring. Eksosmanifold, turbo og varmeaperat. Pluss at lakken flasser av bare du ser på den..

Sink feil fra fabrikk. God å kjøre og sprek er den, men er veldig stiv. Lite behagelig å kjøre på dumpete veier..

Hiace 117hk 4x4 derimot er litt myk i svingene og kan føles litt baljete, men går som ei kule te å ha så lite med krefter. Veldig seig!

Forbruk kryper ned til 0.8 på langkjøring og 0.9-1.0 på bykjøring. Og går ikke i stykker! Og den er myyye bedre til å ta seg fram i forhold til T5 4-motion. snakker av erfaring.. Kjøp hiace! Tut å kjør!

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår