torleifh Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Har oppdaget en ulyd på min Octavia II 4x4 2005. Bilen har gått drøyt 100 000 km. De siste dagene har det kommet en dunk - dunk lyd bak, enten i hjulene eller i akselen/overføringen. Lyden kommer og går litt, men når den er der kommer den helt regelmessig, kanskje hvert sekund eller så. Inbiller meg at oppholdet mellom hvert dunk er litt for langt til at det har noen med hjulene å gjøre. Kan det være 4x4 systemet som lager lyden? Jeg finner ikke noe på hjulene som kan forklare lyden. Har sjekket strammingen på hjulboltene.. Noen som har forslag til hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Muligens ett slitt hjullager? Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torleifh Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Joda, var jullager. Trodde det var noe annet siden lyden ikke endret seg ettersom jeg svingte til høyre eller venstre, men svingene jeg tok var for små. Når jeg kom opp i hastighet og "dro" bilen fra side til side merket jeg forskjell. Dessuten var det tydelig slark i lageret når jeg rugga på hjulet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Hamran Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Jeg har akkurat samme problemet, synes lyden kommer altfor "skjelden" til at det kan være hjullager og merkeverkstedet vil sjekke mellomakslingen. Jeg skal prøve å kjøpe et stetoskop for å lytte til lagrene, håper det går an. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg