caviller Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Hei Lurer på om det er noen spesielle verktøy som trengs for å skru ut startmotoren på en Audi A4 1.8 ADR motor? Og om det er noe annet på bilen som må demonteres først, andre ting man må ta hensyn til etc.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djj91 Skrevet Juni 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Hei Lurer på om det er noen spesielle verktøy som trengs for å skru ut startmotoren på en Audi A4 1.8 ADR motor? Og om det er noe annet på bilen som må demonteres først, andre ting man må ta hensyn til etc.. Hallo! Startmotoren til min A4 adr døde vist i dag den og... Så jeg kjørte den på en bukk for å se etter. Det er en metal brakett fra starteren og til blokka som kanskje kommer i veien når du skal demontere ledningene på starteren, men det er ikke sikkert du trenger det i det hele tatt. Det kan og være at det er noen andre fester, men jeg fikk ikke sett så godt etter når jeg holdt på med andre ting samtidig. Vær varsom på at det kan være veldig lurt å koble av minuspolen på batteriet før du begynner. Om du ikke har målt starteren med et multimeter og du vet den er død, så kan det selfølgelig være at den har hengt/ kilt seg opp i inngrepet til svinghjulet. så det ville vært litt kjedelig om bilen plutselig starter i gir. Siter Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djj91 Skrevet Juni 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Hallo! Startmotoren til min A4 adr døde vist i dag den og... Så jeg kjørte den på en bukk for å se etter. Det er en metal brakett fra starteren og til blokka som kanskje kommer i veien når du skal demontere ledningene på starteren, men det er ikke sikkert du trenger det i det hele tatt. Det kan og være at det er noen andre fester, men jeg fikk ikke sett så godt etter når jeg holdt på med andre ting samtidig. Vær varsom på at det kan være veldig lurt å koble av minuspolen på batteriet før du begynner. Om du ikke har målt starteren med et multimeter og du vet den er død, så kan det selfølgelig være at den har hengt/ kilt seg opp i inngrepet til svinghjulet. så det ville vært litt kjedelig om bilen plutselig starter i gir. Sørg for at pluss og jord (minus) ikke tar i hverandre når du har byttet startmotor, om du bytter. Siter Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Sørg for at pluss og jord (minus) ikke tar i hverandre når du har byttet startmotor, om du bytter. Hei :) Ja jeg har fått byttet startmotoren nå! det gikk egentlig ganske greit! Tenkte å lage en "HOW TO" dersom noen andre sliter med å bytte...tok en del bilder av arbeidet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dobben Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Do it! Min går sikkert snart :p Siter 2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium [X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport [X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro [X]1995 Audi A4 1.8 [X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djj91 Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 jæh, men det e sånt som ungdommen lika! ;) Siter Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toodsie Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 ja det e flott det hey hey Hei :)Ja jeg har fått byttet startmotoren nå! det gikk egentlig ganske greit! Tenkte å lage en "HOW TO" dersom noen andre sliter med å bytte...tok en del bilder av arbeidet! Siter Aim high http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/197414-little-red-riding-hood-sm-prosjekter-planlegges.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Ja det er vel mange måter å gjøre det på, men slik var min: 1 få bilen opp på et par bukker 2 koble fra batteriet 3 koble fra kablene til starteren (1) og (2) 4 skru løs (3) og (4) 5 Skru løs (5) For å gjennomføre punkt 4 og 5 måtte jeg demontere luftfilteret og ta det ovenfra siden det var trangt fra undersiden 6 Skru løs (6) og (7) Så snart de 2 siste skruene er løs kan du bare ta startmotoren rett ut og koble til den nye! Monter i motsatt rekkefølge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg