Gå til innhold

Nye felger på Corsa B -

Ranger emnet


Boyka

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal ha meg nye felger på min Corsa B.. og er tilhenger av brede felger med stor kant!

 

Har funnet noen jeg liker veldig godt , men hva må jeg gjøre for at desse skal passe? eller passer de rett på ?

 

Info :

 

14" Maxx felger 4*100

2stk 9"14 ET15 Med 225/40-14

2stk 8"14 ET15 med 195/45-14

 

90_1909051324.jpg

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du nok til med bredding. 9" kommer til å stikke ca 4-5 cm utenfor hjulbuen.

 

hmm så voldsomt :O har sett fler som bruker det uten noe tegn til bredding.. men da med 16" , kan ver den bilen var svært modifisert da.

 

Hva er det bredeste jeg kan ha slik at dekke stikker kanskje 1cm uttafor hjulbuen bak ? og ca 0.5 cm ut forann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. må vel kanskje ut og måle litt..

kom over noen gode tilbud.. men er usikker på hvor bred kanten er på desse. er liksom ikke så "vulgære" som jeg vil ha , men billige.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21013472

 

enten som 16" : 6.5x16 - 4x100 / - ET38

 

eller 15" og 14" . 16" er vel kanskje finest med slike felger?

 

hodebry dette her .. :bok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en corsa som er slik jeg ønsker.

 

Med Brock B5 (14x8 fremme og bak) men lurer på om 7" fremme er bedre?!

 

Corsa%20B%20seite.JPG

 

(lånt bilde fra nettet)

 

Har fått pris og alt på felgene, men klarer ikke helt bestemme meg for 7" eller 8" fremme. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8x13 med ET20 på min corsa!

dekk 175-50 13!

 

 

så vil tippe 9x14 blir litt brett!

også veldig vanskelig og valse de hjulbuene bak;)

 

Men så klart alt er mulig med vilje og litt mekk ;)

 

Har du valsa dine hjulbuer ?? er jo 8" de jeg nå kommer til og kjøpe er! :) har bestemt meg for Brock B5 14x8" ET25 hele veien. men da med 195-45 dekk hele veien!

 

har idag 175 fremme og bak, og det er _alt_ for lite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du valsa dine hjulbuer ?? er jo 8" de jeg nå kommer til og kjøpe er! :) har bestemt meg for Brock B5 14x8" ET25 hele veien. men da med 195-45 dekk hele veien!

 

har idag 175 fremme og bak, og det er _alt_ for lite! :)

 

tror 195-45 kommer til og skarape/subbe! kommer jo helt ann på hvor lav den skal være? jeg kan nesten ikke ha med meg noen baki liksom!

(eller kan ikke)

Jeg har ikke valsa nei. men har tenkt til og prøve.. men redd det skal gå galt grunnet att det er så rette hjulbuer bak;)

 

men 195 og ET25 kan det fakitsk hende du klarer deg om du ikke skal senke helt ned til bakke!

Lupoline<3

Not slow but Low;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror 195-45 kommer til og skarape/subbe! kommer jo helt ann på hvor lav den skal være? jeg kan nesten ikke ha med meg noen baki liksom!

(eller kan ikke)

Jeg har ikke valsa nei. men har tenkt til og prøve.. men redd det skal gå galt grunnet att det er så rette hjulbuer bak;)

 

men 195 og ET25 kan det fakitsk hende du klarer deg om du ikke skal senke helt ned til bakke!

 

Jeg har ikke senka den enda, så vet ikke !

 

men tenker jeg tar 14x7" fremme, og 14x8" bak ! :) med 195-45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår