zithless Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hei, problemet mitt er som tittel lyder, Har just kobla opp 2x12" 1500w Magnat subba, Kompositthøytalere fra Magnat, Mds,Rockford Fosgate 2F kondensator m/Display, Polk Audio DB-691 med 1 Magnat 3000w digital 2-kanals forsterker til sub og 1 Magnat 600w 2-kanals forsterker til hatthøytalerne og Pioneer DEH-P5100 cd-spiller. Så la jeg merke til at kondensatorn bare fikk rundt 12.2-12.4v så fant jeg ut at dynamoen bare ladet 13.16v og har lest litt rundt at det anbefales rundt 14-15v forr og drive anlegget osv. Var hos mekonomen og kunne kjøpe ny spenningsregulator til 700kr som da skulle gjøre at dynamoen ladet rundt 14v, men blir det ikke litt lite? Er det ikke bedre med 15v? Og i såfall, burde jeg kjøpe ny dynamo da? :doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Prøv å finn ut hvorfor den har så lav ladespenning før du bytter ut deler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Målte du på dynamo eller batteri? Har du oppgradert kablene imellom dynamo/batteri/jord? Ladespenningen på batteri bør ikkje overstige 14,4v Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zithless Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Prøv å finn ut hvorfor den har så lav ladespenning før du bytter ut deler. Kan jeg måle hva som er synderen utav børsten eller evt. spenningsregulatoren uten å bytte dem først ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zithless Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Målte du på dynamo eller batteri?Har du oppgradert kablene imellom dynamo/batteri/jord? Ladespenningen på batteri bør ikkje overstige 14,4v Jeg målte på batteri mens bilen gikk, har ikke oppgradert kablene imellom dyno/batteri/jord, tenkte jeg skulle gjøre det ETTER jeg har evt. bytta dynamoen eller spenningsregulator/børste. Hvordan kabler er anbefalt å bruke uansett?: p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Så la jeg merke til at kondensatorn bare fikk rundt 12.2-12.4vKontrollmålte du den spenningen med et separat multimeter? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Oppgrader the big three først. 50mm2 kabel. Da kan du få mer stabil strøm Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Du kan få spenningsfall imellom dynamo og batteri pga for tynne ledninger og dårlig kontakt. Leverer dynamo og spenningsregulatoren det dei skal, men problemet er kablene, so hjelper det ikkje å bytte spenningsregulator. Hugs at disse kablene skal håndtere strømmen ifra bilstereoen pluss strømmen til resten av bilen. (er litt det og) So det er viktigt med skikkelige kabler og att det er bra kontakt. Det kan hende at dynamo/spenningsregulator leverer meir med litt turtall enn på tomgang. So mål ladespenningen med litt turtall. (f.eks. 2000rpm) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zithless Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Du kan få spenningsfall imellom dynamo og batteri pga for tynne ledninger og dårlig kontakt.Leverer dynamo og spenningsregulatoren det dei skal, men problemet er kablene, so hjelper det ikkje å bytte spenningsregulator. Hugs at disse kablene skal håndtere strømmen ifra bilstereoen pluss strømmen til resten av bilen. (er litt det og) So det er viktigt med skikkelige kabler og att det er bra kontakt. Det kan hende at dynamo/spenningsregulator leverer meir med litt turtall enn på tomgang. So mål ladespenningen med litt turtall. (f.eks. 2000rpm) Målte ladespenningen mens jeg rusa motoren osv, holde 2000 /3000/4000rpm men fikk ikke no merkbart bedre. Men hvordan kan jeg måle at spenningsregulatoren gir det den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zithless Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Kontrollmålte du den spenningen med et separat multimeter? Ja det gjorde jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zithless Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Oppgrader the big three først. 50mm2 kabel. Da kan du få mer stabil strøm Skal kjøpe in 50mm2 kabel i dag og prøve å få gjort nå me det iløpet av helgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.