Gå til innhold

høy tomgang/eco


jokka1

Anbefalte innlegg

når jeg starter bilen ligger den på 1000 rpm, når den er varm ligger den på 13-1600 rpm, og eco måleren er ikke helt på null, når jeg kjører og slipper gassen skal den jo egentli gå til null, men det gjør den ikke, noen som har svar på hvordan jeg kan stille tomgangen eller econ? bilder av evt det jeg kan stille på :)?

190E 2,0L automat

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg starter bilen ligger den på 1000 rpm, når den er varm ligger den på 13-1600 rpm, og eco måleren er ikke helt på null, når jeg kjører og slipper gassen skal den jo egentli gå til null, men det gjør den ikke, noen som har svar på hvordan jeg kan stille tomgangen eller econ? bilder av evt det jeg kan stille på :)?

190E 2,0L automat

takker for svar :)

 

Hehe, på min så måtte jeg "dytte" gassvaieren litt på forgasseren... dvs trykke den ned mot tomgangsknappen. også tok jeg tak i gasspedalen og dro litt i den... det hjalp for meg :)

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet hvor jeg kan stille tomgangen?

 

Det kommer litt ann på hvilken forgasser du har, hvis du har en 2.0E gjetter jeg at den er automatisk og da vet jeg ikke hvor du stiller det.

 

Men om du har Stromberg forgasser så sitter den rett bak gassvaier festet, 2 skruer. den nermest navet er hurtigtomgang mens den andre er tomgang. hvis du ikke har strømberg så er det et hull som er synlig hvis du ser på kanten av luftfilteret, det er på motorblokksiden. Sannsynligvis har du automatisk :) hvilken årsmodel er det?

 

PS: riktig tomgang på bilen din er 700-800RPM og 1600-1800RPM på kaldtomgang.

Endret av twogees

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at det ikke e gasser motor på 190E ja.. men om det ikke er falsk luft da? finner forresten ikke den jævla skruen.. noen som har bilde?

 

Som jeg skrev så tvilte jeg på at du har noen skru siden du sansynligvis har automatisk justering av tomgang. så da er det nok noe annet som gjør at tomgangen er høy.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

her høres problemet ditt ut som du enten har feil CO justering altså (luft/bensin blanding) eller falsk luft.

 

en lite falsk luft skjekk

 

- belge på gasspjeldhuset har en tendens til å sprekke og skape falsk luft

 

- vacuum slanger har en tendens til å bli harde og sprekke (det er ganske mange :P)

 

- slangen fra toppdekselet opptil luftfilterboksen

 

skjekk slike ting vist du ikke finner noe ville jeg godt til et bertel.o.steen å få de til å skjekke CO verdiene dine ;)

 

vist du vil prøve å justere selv (vist du vet hva du gjør) så finnes justeringa på toppen bak gasspjeldhuset et lite rør med en tapp, stikk nedig en unbraco nøkkel som passer å vri til den siden som gjør at bilen får et lavere turtall ;) OBS! dette er veldig vanskelig å få til uten et skikkelig CO appart.

Endret av bzerk

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår