h0pen Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Hei! Gjelder en 99mod focus. Er det mulig å koble ut dette automatiske kjørelyset som kommer på når bilen startes slik at det er mulig å kjøre med park og grøftelys? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hmm vri lysbryteren til posisjonen for parklys kansje ?? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h0pen Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hmm vri lysbryteren til posisjonen for parklys kansje ?? Skjønner jeg og det da, men det går ikke på denne bilen. kjørelys eller nærlys er på uansett hvilken posisjon bryteren står i så lenge tenningen er på! Kun når tenningen er av at det er mulig å få på kun parklys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Kjør med nærlys. Problem solved. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roythomas Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Skru bryteren til høyre ett hakk, da har du parklys. Dra bryteren ut ett hakk, da får du på tåkelys foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h0pen Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Skru bryteren til høyre ett hakk, da har du parklys. Dra bryteren ut ett hakk, da får du på tåkelys foran. ja, er vel egentlig d som skal til men visst du ser hva jeg har skrevet lengre oppe så er nærlyse eller kjørelyset på unasett hvilken posisjon bryteren står så lenge tenninga er på. samme om den står i 0 stilling eller park... har d kun vært å få vridd om bryteren i rett posisjon så har jeg jo ikke spurt her. Så slutt å kåm med svar at jeg må sette bryteren i annen posisjon osv. d går ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Da er det nok noe som er feilkopplet på den bilen der, du får ta deg en tur innom et Ford verksted og få sjekket det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Det er nok koblet slik, en del sierraer som hadde den koblinga også, der var det bare å bytte ut ett relè eller koble fra to lett tilgjenglige ledninger da, men sikkert ikke så lett her. Vil tro den koblinga er ulovlig da, siden man skal tenne parklys om man står i veikanten, og det går ikke om motor er i gang. Hvor er Mondeo? Spør på Ford du. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Dette minner litt om slik det er på enkelte biler bygd for amerika. Disse har sensor som slår på kjørelys om kvelden, og når denne sensoren har slått inn har man nær eller fjernlys uansett hvilken stilling lysbryteren står i. Går ikke an å slå på park. Merkelige greier... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Heller ikke tillatt i norge, blir kobla ut på f. eks. Nissan Pathfinder. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h0pen Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Noen som har peiling hvordan dette gjøres da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focus-racing Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Jeg har det samme problemet, jeg har også en focus 99 mod. har du funnet ut av problemet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focus-racing Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Jeg var hos ford forhandleren og hørte om det skulle være sånn, det viste seg at 99-2000 modellene skulle være sånn, litt kjipt, men du kan jo alltids koble om litt selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jasblase Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Hei. Det er bare å ta ut ett relè i sikringsboksen i motorrommet. Har gjort det selv pga at jeg ikke fikk skrudd ned på parklys når tenning er på/eller motor igang. Tror det var relè R13. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg