0kriz Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 heya. har et problem med bilen min. den har hatt litt problemer og har sittet stille i litt over 3 månder nå. da jeg skulle starte den nå så nekta bakhjulene og flytte seg. frem hjula funker som bare det men baken nekter. nå har jeg skifta til sommerdekk og sprøyta no greier på bremseskivene eller hva jeg skal kalle det, men det hjalp ikke. har til og med prøvd og slepe bilen men bakjula står bom fast. noen som vet hva dette kan komme av ? og hvordan dette kan løses? for focus 1999 model Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Har du hatt problemer med håndbrekket? Virker som om håndbrekket ditt er låst. Gå over vaieren, og se om den er flist opp, eller har andre feil som gjør at den kan være skjur/treg. Kan være du må klippe vaieren for at håndbrekket skal gå tilbake igjen, eller for at du kan ta vekk trommelen og feilsøke videre. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Mest sannsynlig bremsebandene som har rusta fast i trommelen. Det enkleste er vel å ta av trommelen å smøre opp handbrekksmekanismen eller bremsesylinderen. Usikker om focus har kombinert trommel og skivebrems bake men. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Glemte å si det: prøv først å slå på trommelhuset og se om de løsner da Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0kriz Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 takker for svar skal sjekke det opp i mårra. hadde problem med brekket ja. feilen ligger sikkert i det dere sier ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Slå på trommelen\skiva med en litt kraftig hammer, så pleier det å løsne. Ikke slå i slitebanen på skiva da selvfølgelig ;) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Hvis du har skiver så har du ikke trommel...Hvis det er 1,4 -1,6 er det trommel Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 Hvis du har skiver så har du ikke trommel...Hvis det er 1,4 -1,6 er det trommel Hvordan funker brekket på de med skiver da ? er det den jallapatenten med mekanisk stempelbevegelse (fant ikke bedre ord) ? Eller er det trommel i skiva ? Er jo litt essensielt i forhold til hva som gjør at det henger... Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Hvordan funker brekket på de med skiver da ? er det den jallapatenten med mekanisk stempelbevegelse (fant ikke bedre ord) ? Eller er det trommel i skiva ? Er jo litt essensielt i forhold til hva som gjør at det henger... Etter det jeg kjenner til, har vel aldri Ford hatt trommel i skiva. Kun mekanisme på caliperne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg