trra Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Jeg har tatt av toppen på en motor(1,8gti 16v) som regreima har ryki på, stempla så hele ut dvs ingen ventiler som hadde smelta sammen med stempla. Men det var noen bitte små merker i stempla etter innsugventilene, i den fordypningen i stempla, disse er maks 1mm dype, kanskje mindre. på størrelse med halveventilen, ja litt mindre faktisk. Det er også merker i innsugventilene, men ikke noe hakk bare sott som har falt av. Er stempelene ubrukeli da? har dessverre ikke bilder av de. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Så lenge det ikke er sprekker i de bør det ikke være noe problem... bare ta vekk eventuelle løse metallbiter, så du slipper spon i sylindrene. dette kan skade stempelringene og vekkene i silyndrene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by trra Jeg har tatt av toppen på en motor(1,8gti 16v) som regreima har ryki på, stempla så hele ut dvs ingen ventiler som hadde smelta sammen med stempla. Men det var noen bitte små merker i stempla etter innsugventilene, i den fordypningen i stempla, disse er maks 1mm dype, kanskje mindre. på størrelse med halveventilen, ja litt mindre faktisk. Det er også merker i innsugventilene, men ikke noe hakk bare sott som har falt av. Er stempelene ubrukeli da? har dessverre ikke bilder av de. Glatt over hakka med litt smergel, så er stempla gode som gull. Hadde vært mere bekymret for ventilene jeg da, men du skal kanskje ikke bruke toppen. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 joda skal bruke toppen, skal ta ut ventilene, eksosventilene ser fine ut, innsug ventilene har ikke merker, men en del av sotten er forsvinne midt på ca 4 av de. Skal sjekke ventilene etterhvert. Det var ikke noe spon på stempla. Takk for svarene Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Har ett par Peugeot 405 Mi16 motorer der regreima har gått av. Innsugventilene så fine ut, bare lite merke av kontakt. Men da jeg skulle ta ventilene ut av toppen fant jeg ut at dette ikke var helt bra. Måtte slå dem ut med hammer og et tynt stålrør. Dem skrapa av en god del metall fra ventilstyringa på sin vei ut :( Dem var skjeve alle sammen selv om dem så ok ut... Men kan jo hende du er heldigere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 får håpe det :D Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Har du avtrykk av nesten halve ventilen i stempelet, så tør jeg sette en tier på at ventilene dine er bøyd. :( Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Tøm rødsprit el.l. ned i innsugskanalene, å se om ventilene holder tett. Gjør de ikke det, så må de vel byttes... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Tok en arbeidslampe(l150w) og lyste i innsuget for å se om jeg kunne som om det kom noe lys gjennom ventilene, 4 av innsugsventilene kom det lys gjennom. Gjorde det samme på eksossiden, ingen av eksosventilene kom det lys gjennom, så da regner jeg med at 4 innsugventiler har tatt kvelden. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.