Gå til innhold

Min Lancer 1.6 GLI 1995


Johnen

Anbefalte innlegg

Her er altså min Lancer =)

1.6 GLI 1995

 

Planen var å fikse å ordne på bilen, men får ta litt etter litt da økonomien ikke er i millionklassen :doh

Per i dag er bilen original men

Planen var:

*Nye Felger og dekk

*Nye Fangere foran å bak

*Nye Hovedlykter

*Legge inn dempematter - Anbefaling? B2-BBD?

*Senkesett - Hvor mye? 30? 40?

*Anlegg - Noen anbefalinger?

 

Har du non anbefalinger? bring it on :D

Alt mottas med takk :D

 

Følg med ;) det kommer masse bilder og framdrift :D:D:D

 

bilde0048.jpg

bilde0047.jpg

bilde0046.jpg

bilde0045.jpg

Endret av Johnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et pent eksemplar dette!

Noe rust?

 

B2 sine dempematter er meget gode så de er det bare og kjøpe!

Ang. høytaler oppsett så kommer mye ann på hvordan lyd du er ute etter. SQ eller SPL?

For og få inn frontsett i denne bilen er det endel arbeid da org. høytalere sitter i dash (med mindre det ble gjort om i 95? så du har høytalere i dørene org.)

Blås i høytalere i hattehylla. Bruk penger på et godt frontsett med tilhørende forsterker, en cd speller med gode funksjoner og demp dørene dine. Kjøpt basskasse og forsterker til denne om du vil ha dette. Pioneer´s P88RS er på tilbud nå hos dynabel blandt annet. LØP OG KJØP! Bedre speller til denne prisen får du ikke tak i!

 

Ang. senk så får du tak i senkefjører 40/40 & 40/30. Senk.no har vel dempere også med 40/40 senk om jeg husker korrekt. Justerbart fins så vidt jeg vet ikke til denne bilen. Jeg ville valgt og senke mer forran kontra likt forran og bak da hjulbuene forran på disse bilene er giga kontra hjulbuen bak. Bilen er også lavere bak en forran..

Endret av Oekern

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et pent eksemplar dette!

Noe rust?

 

B2 sine dempematter er meget gode så de er det bare og kjøpe!

Ang. høytaler oppsett så kommer mye ann på hvordan lyd du er ute etter. SQ eller SPL?

For og få inn frontsett i denne bilen er det endel arbeid da org. høytalere sitter i dash (med mindre det ble gjort om i 95? så du har høytalere i dørene org.)

Blås i høytalere i hattehylla. Bruk penger på et godt frontsett med tilhørende forsterker, en cd speller med gode funksjoner og demp dørene dine. Kjøpt basskasse og forsterker til denne om du vil ha dette. Pioneer´s P88RS er på tilbud nå hos dynabel blandt annet. LØP OG KJØP! Bedre speller til denne prisen får du ikke tak i!

 

Ang. senk så får du tak i senkefjører 40/40 & 40/30. Senk.no har vel dempere også med 40/40 senk om jeg husker korrekt. Justerbart fins så vidt jeg vet ikke til denne bilen. Jeg ville valgt og senke mer forran kontra likt forran og bak da hjulbuene forran på disse bilene er giga kontra hjulbuen bak. Bilen er også lavere bak en forran..

 

 

Takk for raskt svar!:D

 

ikke noe som helst rust på bilen nei ;)

 

B2 dempematter er notert! blir bestillt når jeg får penger i mai ;)

ang. lyd så er vel SQ som er planen ;) men hadde ikke tenkt å bruke en hel formue på det, men noen lapper er vel overkommelig :D

"Kjøpt basskasse og forsterker til denne om du vil ha dette?"

Skal du selge ditt? =)

Senk får også blir når det blir bedre økonomiske tider, men det blir! :partyon:

Vet ikke helt hvordan det blir, men 40 forran og 30 bak virker best siden det er så stor forskjell på forran å bak i hjulrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg formulerte meg litt feil der. Skulle stå: Kjøp basskasse og forsterker til denne, om du vil ha dette"

Så nei. Jeg selger ikke mitt. hehe.

SQ ja. Godt det! Focal, Hertz, Morel, Seas Lotus osv er gode merker der, blandt annet. MASSE annet på markedet også!

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg formulerte meg litt feil der. Skulle stå: Kjøp basskasse og forsterker til denne, om du vil ha dette"

Så nei. Jeg selger ikke mitt. hehe.

SQ ja. Godt det! Focal, Hertz, Morel, Seas Lotus osv er gode merker der, blandt annet. MASSE annet på markedet også!

 

hehe, okei ;) Roger that! skal sette meg ned en dag å sjekke litt når jeg har tid :D mye jobbing for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er jeg igjen :P lurer på et par ting ;)

 

1. Når jeg skal sote lyktene bak, skal jeg ta av glasset å sote fra innsiden?, eller ska jeg sote på utsiden? :P (har kjøpt sote-spray) ;)

 

2. er det vanskelig å skifte plugger på bilen? har sett at de står nederst i blokka da jeg tok av ene gummi-pakningen for å se. må man liksom ha spesialverktøy eller klarer jeg meg lenge med skralle å forlenger? :P har ikke gidda å prøvd enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettest å ta de av :) Men vil anbefale å levere de til lakkerer å få det gjort skikkelig. Mine baklykter er sotet

29827_393433297390_599987390_4652346_6994213_n.jpg|

Ikke helt fornøyd.

 

Vist du lakkerer de så blir resultatet som grøftlysene mine

Ferdig hos lakkerer

5248_241971435371_857545371_8652156_4835684_n.jpg

 

Montert:

n857545371_5417526_9666.jpg

 

Lakkereren bruker en blanding av klarlakk og hvilken som helst farge du vil og blander det slik at de ikke blir helt mørk. Blir klart best resultat av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettest å ta de av :) Men vil anbefale å levere de til lakkerer å få det gjort skikkelig. Mine baklykter er sotet

29827_393433297390_599987390_4652346_6994213_n.jpg|

Ikke helt fornøyd.

 

Vist du lakkerer de så blir resultatet som grøftlysene mine

Ferdig hos lakkerer

5248_241971435371_857545371_8652156_4835684_n.jpg

 

Montert:

n857545371_5417526_9666.jpg

 

Lakkereren bruker en blanding av klarlakk og hvilken som helst farge du vil og blander det slik at de ikke blir helt mørk. Blir klart best resultat av det :)

 

 

Satan de var fete!! ;)

 

Må vel kanskje vurdere å sende de til lakkerer da :P

Kommer det seg på mye tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår