Gå til innhold

Toning VS Soting

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

 

Takk for link Viking067. Denne har jeg lest tidligere men ble ikke noe klokere.

 

Er toning og soting to forskjellige ting?

Er det lov å tone foran, men ikke sote så fremt man ikke gjør noe med frontruta?

 

PÅ forhånd Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toning\soting er ikke tillatt foran B-stolpen *punktum*

 

Såsant bilen ikke er levert med tona ruter fra fabrikk.

 

Takk for hjelpen!

 

Men hva er egentlig forskjellen på Soting og toning? Er det helt det det samme. Har hørt noe om at dem tar ut rutene og dypper dem i et bad når det gjelder toning. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker selv, men trur toning av ruter er at du farger selve glasset mens soting er taping av en slags film på glasset.

 

Er for lat til å bruke google så jeg lever i den tru til noen andre viser at jeg tar feil :p

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker selv, men trur toning av ruter er at du farger selve glasset mens soting er taping av en slags film på glasset.

 

Er for lat til å bruke google så jeg lever i den tru til noen andre viser at jeg tar feil :p

 

Takk for svar.

 

Har prøvd å søke påå google om dette men finner ingenting.

 

Hvis noen har en link eller et god forklaring om dette hadde jeg satt veldig pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde faktisk toning/soting var samme sak, avhengig av hvem man prater med.Samme som f,eks dumpventil og popp-off!

 

 

Det trudde jeg også, helt til jeg snakket med Riis bilglass... De sotet ikke rutene, de tonet dem.

Han karen virket litt fornærmet da jeg spurte hvor mye de tok for å sote rutene.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker selv, men trur toning av ruter er at du farger selve glasset mens soting er taping av en slags film på glasset.

 

Er for lat til å bruke google så jeg lever i den tru til noen andre viser at jeg tar feil :p

 

Jeg vil tro du er inne på noe, altså glasset er gjennomfarget - slik som noe blir levert fra fabrikk. Mens soting er påføring av film, spray osv.

 

Evt så er det bare to ord på samme sak.

 

OG toning er det eneste som er lovlig, om det er det det er da...huff...hehe =)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du er inne på noe, altså glasset er gjennomfarget - slik som noe blir levert fra fabrikk. Mens soting er påføring av film, spray osv.

 

Evt så er det bare to ord på samme sak.

 

OG toning er det eneste som er lovlig, om det er det det er da...huff...hehe =)

 

Tror dere er inne på noe.

 

Hva vil det si at det står Laminated Safety Glass på frontruta.

 

Syntes alle rutene min er litt mørkere enn frontruta. Er mine toner orginalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trudde jeg også, helt til jeg snakket med Riis bilglass... De sotet ikke rutene, de tonet dem.

Han karen virket litt fornærmet da jeg spurte hvor mye de tok for å sote rutene.

 

Høres ut som snobbeprat, spør du meg. De legger da på film som alle andre?

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er sideruter etc orginalt tonede fra fabrikk. Dette skal gå an å legge merke til ganske lett om du sveiver ruta halvveis ned og ser ut. På mange står det også "TINTED".

 

tror jeg at disse rutene blir brent/røyket til de blir mørkere av en eller annen grad. Dette forbinder jeg med toning.

 

Soting derimot, er film eller spray.

Men så skal det også sies at jeg er usikker på hvordan dette blir gjort, og hvorvidt disse begrepene mine stemmer, eller om de blir brukt om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår