[Sims] Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Hei, har en Golf 4 1998 modell 1,6 8v injection som lever sitt eget liv. Motoren kan virke normal når jeg starter men etterhvert "henger" gassen igjen når jeg clutcher, den kan også gå opp i turtall av seg selv når jeg har bilen i fri uten at jeg rører gassen. Normalt legger den seg opp rundt 2000 omdreininger men ved to anledninger har den gått helt opp til 5000. Prøvde å koble fra luftmengdemålern når bilen gikk på 2000 omdreininger uten at jeg merket noen forskjell i bilen, kan det være luftmengdemålern som er gåen eller er feilen mer kompleks? På forhånd takk for alle tips om feilkilder eller mulig feilsøking jeg kan prøve meg på selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Kan være så mangt, men få tatt en feilkodeavlesning/diagnose, så slipper du å bytte halve motorrommet før du finner feilen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Sims] Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Hei, har fått lest diagnose men det var ingen feilkoder, men siden dette er en feil som kommer og går er det litt vanskelig. Motoren virket normal når han leste av feilkoder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Ta av slangen som går fra luftfilterboksen til gasspjeldet, se om det er mye mye dritt i og rundt spjeldet. Isåfall kan du prøve deg på en kraftig rens av spjeldhuset Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Sims] Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Har hørt om det med gasspjeldet så jeg har hatt av slangen og sett inn i spjeldet men kan ikke si jeg synes det så ut som det var mye møkk der, hvor mye skal til før det begynner å bli problemer? Kan alltids skru ut og rense :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg