Gå til innhold

Audi RS2 Sedan... 420hk/570nm... ALT godkjent ombygd

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

KUN SERIØST INTRESSERTE MED PENGER TAR KONTAKT

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21914231

 

Lagt ut på finn.no med endel mere bilder av interiør og motorrom.

 

 

Om bilen:

92` 80Q, TOTALT ombygd til RS2 94".

Bilen fremstår nå som 100% RS2 spec innvendig og utvendig, + modifikasjoner.

GODKJENT ombygd med alle modifikasjoner, med 315hk i vognkort! 1 av 2 godkjente i norge. Den eneste med custom godkjenning...

 

Norsk importert i 96`, kjørt til tyskland for ombygging i 2008.

Ble kjøpt komplett hel 94` RS2 med 134k km der, og begge bilene ble nedplukket, og alt av RS2 ble flyttet til 80q`n etter lakkering innvendig/utvendig.

 

Ble i tilegg bygd nytt eksos, grenrør, ny turbo, overhalt bunndel ++

 

Facts:

-RS2 var gått 134k km før ombygging, nå 9000km på teller (nullstillt ved ombygging).

-Motorens bunndel ble overhalet ved ombygging, pga økt sikkerhet ved trimming. Org deler brukt.

-Hele bilen er blitt 94` RS2. Bremser, drivlinje, dashbord, ALT.. (foruten bakluken ;) )

-17" org RS2 hjul med meget bra piggfri dekk.

-18" Porsche turbo cup (?) med Federal 225/40-18". 2 helt nye, 2 veldig bra.

-Nye bremseklosser rundt om, 3mnd siden.

-De feteste skinnstolene, med elektrisk justering. Ikke varmeelement.

-Soltak. elektrisk

-LCD utetemp måler (under reperasjon )

 

 

Tuning/hop-up:

-Grenrør, rustfritt custom

-Garret GT3076r turbo (skal klare 500+hk)

-Org WG

-3" eksos fra turbo med racecat, splittet til dual 3" bak bakaksel, til 2x3" Ferrita potter. Alt rustfritt.

-Mappet i bremsebenk av EStuning i trondheim. 420hk 570nm.

-Forge resirk ventil.

-034 motorfester street density

-034 girkasse fester, street density

-Nye tennplugger

-Coilovers, H&R.

-Fjernet reservehjulsbrønn, for å gi god plass til eksos system.

-Åpent luftfilter, flyttet ned i fanger

-Turbotrykksmåler i dashbord

-Lakkerte innvendige listeverk, i sort blank + custom "powered by porsche" i dash plata.

-RS2 3 eiket airbag ratt

 

Negative ting / feil / mangler:

-A/C er ikke i drift. Pumpen er plukket ut (15+kg mindre foran foraksel...) Har liggende pumpa, men a/c register og tørke mangler. Klima panelet i bilen fungerer som det skal, mangler kun A/C kjøling.

-Soltak fungerer ikke. Står igjen å koble til strøm, samt justere takluka.

-Liten frieksos i motorrom , mulig jeg fikser i nær fremtid.

-Svak ulyd i dynamo lager. Har vært siden jeg kjøpte, og ikke forandret seg på de 4-5k km jeg har kjørt.

 

Generellt om bilen:

Oppleves som en hvilken som helst RS2 i GOD stand. Starter og går prikkfritt uansett temperatur og vær, og kan kjøres av hvem som helst. Går meget bra, og er veldig god å kjøre. Noe stivt understell, men ikke ubehagelig etter min mening iallefall.

Lakken er kanskje ikke utstillings-finish, men generelt veldig bra.. Noen prikker og småting er det vel, men ingen bulker og større issues overhodet :)

En skikkelig "headturner" for å si det mildt ;)

 

Stereo system: (selges helst med bilen)

Seriøst bygget, med tanker om overkapasitet og ren PEN lyd selv ved høye volum.

Består av følgende komponenter:

-Pioneer P88RS cd/mp3 spiller. Full 13bands EQ, tidskomp, delefilter +++

-Hertz EP4 4kanal forsterker til frontsett/midbass

-Hertz EP1 monoblokk 1000w til subber

-Pioneer PRS frontsett innfelt i dashbord (kan lett tilbakestilles til orginalt, ikke sagd hull etc)

-Hertz midbass

-Kicker 12" L5 subber, 2stk, i fabrikk laget kasse.

-Støydemping (type dyr) i bagasjerom, og dører foran.

Dette har vel pris på rundt 30-35k, og er bygd pent inn i bilen, uten å skade noe.

Spiller MEGET pent, uten ulyder, skrangling osv.. Ingen rånefaktor her ;)

 

 

Godkjenning:

Hele bilen er godkjent, akkurat som den står!

Godkjent med 315hk, med custom grenrør/turbo/eksos, samt coilovers, 17"/18" hjul og all annen modifikasjon.

Biltilsynet har alle papirer på sin database, inkl bilder av ombyggingen, bremsepapirer, samt egne bilder de tok ved ombygging. Jeg har endel av dette utskrevet og stemplet av BT liggende i hanserommet...

Bilen er _ikke_ endret noe på, siden den ble godkjent, annet enn montering av stereo.

Bare å kjøre rett på EU kontroll, hvilken dag som helst med andre ord.

 

Potensiale:

Her kan du bytte råder, dyser, bensinpumpe, clutch, og hente ut 500+hk uten å forringe godkjenningen!

Bytter du turbo og IC samtidig, så er ikke 600hk noe større problem :)

Bilen kan fortsatt kjøres rett til EU kontroll....

 

Prisantydning.. 270-275k inkl stereoanlegg..

 

Tråd oppdateres fortløpende, om jeg kommer på mer ;)

 

Kontakt helst via mail ola(A)br-motor.no

 

DSC00020small.jpg

 

DSC00014small.jpg

 

DSC00016small.jpg

 

DSC00017small.jpg

 

DSCF6526.jpg

(litt gammelt bilde. Dekkplate er nå montert, samt AC register fjernet)

 

DSC00021small.jpg

 

dashplate2.jpg

 

d%F8rlist.jpg

 

bagasjerom2.jpg

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår